pizzafordi Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) jeg kjøpte et m-audio 2496 har installert drivere fra cd og fra nett, mange ganger, avinstallert men det fungerer ikke. pcen finner ikke lydkortet jeg mistenker lydkortet er defekt. har testet begge 2 pci sporene. og nå gått tilbake til audigy se og det fungerte med en gang med samme fremgangsmetode. lydkortet skal kobles til et nad anlegg. dvs 2xrca til aux og 2 rca i lydkortet. så ser jeg det er 2 extra rca her, hva kan jeg bruke dem til? og det viktigste hvordan i all verden kan jeg koble til mikrofon til dette lydkortet? 2-rca til mini-jack female ? hvis det er sånn så har jeg brukt alle disse 4 koblingene, så er det bare den midi-ledningen igjen som jeg kan koble til pedalbrettet til gitaren jeg har. skal jeg da koble kun 1 ledning eller 2? Jeg tipper 1 stor inn og 1 stor ut. da har jeg 2 små igjen, hva brukes dem til? Endret 16. juni 2007 av pizzafordi Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Det kortet har ikke mikrofonforsterker innebygget, hvilket står nevnt i manualen: NOTE: In order to preserve its high dynamic range and minimizedistortion, the Audiophile 2496 does not have microphone preamplifiers built into it. Therefore direct connection to a microphone is not recommended. Instead pass the microphone signal through a microphone pre-amp (such as the M Audio DMP2™) and then connect the pre-amp output to the input of the Audiophile 2496. Du kan laste ned manualen i PDF-format fra M-Audios hjemmeside her. Der står også alt annet du behøver å vite om kortet, som f.eks. koblinger og den interne hardwaremikseren. Løsningen vil da være å enten kjøpe en mikrofonforsterker, f.eks. M-AUdio Audiobuddy, eller få pengene tilbake og kjøpe et lydkort som har ekstern breakoutbox med innebygget mikrofonforsterkere. Siden du sier at systemet ikke finner kortet, og manuell innstallasjon av driver heller ikke fungerer, høres det nesten ut som en retursak for min del. Jeg hadde problemer med ett av de kortene selv en gang, sluttet å fungere og la seg innstallere ordentlig etter en tids bruk. Når du snakker om MIDI-kablene, er vel hovedgrunnen til å koble både MIDI IN og OUT mellom pedalbrettet og lydkortet når du ønsker å overføre data fra f.eks. patcher du har skrudd selv på brettet, og som du enten vil gjøre en backup av via MID på datamaskinen, eller kanskje lagre informasjonen om patchinnstillingene i låten du holder på med i sequencerprogrammet. Skal ikke se bort fra at brettet kan brukes som en MIDI-controller og (har det f.eks. pedal, kan det hende du kan programmere den til å sende alt mulig av MIDI data til sequencerprogrammet, hvilket åpner for en del eksperimenteringsmuligheter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå