Gå til innhold

TEST: XFX GeForce 8800 Ultra XXX Edition

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok test, men vil påpeke noen detaljer....

Kan ikke se at dere skriver hvilken driver dere bruker i testen på 8800 Ultra kortet. Ser at dere bruker ForceWare 158.22 på alle andre nVidia-kortene, så regner med at det er det dere bruker på 8800U kortet og.

Dere bruker Specviewperf 10 for å teste ytelse i profesjonelle applikasjoner. Det er litt dumt, i og med at de ForceWare driverene dere bruker er optimalisert mot spill.

DX10 testene lurer jeg litt på. Jeg får selv mye høyere resultater. Det er ForceWare 158.45 som bør brukes ved DX10 tester.

Ellers kan det også nevnes at nVidia har satt ned prisen på 8800U, spørs bare hvor lang tid det tar for sluttbrukere merker dette... :roll:

Lenke til kommentar
[GDI]Raptor: Så avhengig av tester så må testerne avinstallere og installere en annen driver som er optimalisert for denne testen? Veldig brukervennlig må jeg si... Blir ikke det også litt "farging" av tallene?

8875255[/snapback]

Jeg sier ikke at det er noe man må gjøre, det var bare en kommentar... :roll:

Nå skal det jo tilføyes at de fleste som kjører slike applikasjoner bruker Quadro eller FireGL med serifiserte drivere.

Lenke til kommentar
er jo egentlig bare tull og bruke penger på ferdig OC kort, er jo så ufattelig lett og klokke et 8800 kort, så 1000 kr extra.....er bare så utrolig bortkastet. :yes:

men flott kort, har lest endel reviews men har ikke kommet over noen som har hat stabilitets problemer vet stock instillinger.

8873239[/snapback]

No er det då litt andre ting enn berre klokkefrekvensen som er endra da. (Der iblandt den nye revisjonen av G80.)

Skal man ha det råaste, så må det bli XXX.

Men såklart, skjønner poenget ditt. :)

8873426[/snapback]

Nei, det må man ikke.

Kjernen er akkurat den samme som på "vanlige" 8800 Ultra kort.

Kjernen har blitt endret fra den som var på 8800GTX til den som er på 8800Ultra. Ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
XFX GeForce 8800 Ultra XXX gjør en solid jobb og havner på toppen. Likevel ser vi at det ikke er langt ned til Radeon HD 2900 XT. Faktisk blir 8800 Ultra XXX slått av ATI-kortet ved et par anledninger.
Interresant ;)

8874128[/snapback]

Du har skrevet feil siste gang. Husker ikke hva du skrev første gang, men det skrives slik: 'Interessant'

8874194[/snapback]

Og poenget er at vi av og til slurver på nett? makan. Eller tålte du ikke henvisningen :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er XXX et litt uheldig navn på et grafikk kort?

8873854[/snapback]

Vel, sex selger jo.. :)

Må si meg skuffet over resultatene i DX 10. Jeg skjønner hvorfor spill som crysis er utsatt utallige ganger.. Regner med man jobber på spreng med optimalisering av drivere

osv.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Skal definitvt ha 2 sånne

NOT!! (Borat style)

Dårlig at de ikke takler standard klokk!

Men det er ofte slik at jeg kan overklokke mitt 8800 GTS og det kjører fint i spill etc, men låser seg i 3D Mark f.eks. så det er rett som anmelderen skriver, det kan godt være liten praktisk betydning...

Rått kort da...

Lenke til kommentar
XFX GeForce 8800 Ultra XXX gjør en solid jobb og havner på toppen. Likevel ser vi at det ikke er langt ned til Radeon HD 2900 XT. Faktisk blir 8800 Ultra XXX slått av ATI-kortet ved et par anledninger.
Interresant ;)

8874128[/snapback]

Du har skrevet feil siste gang. Husker ikke hva du skrev første gang, men det skrives slik: 'Interessant'

8874194[/snapback]

Og poenget er at vi av og til slurver på nett? makan. Eller tålte du ikke henvisningen :)

8876248[/snapback]

Var ikke sånn ment :) Ville bare være hjelpsom :)

Lenke til kommentar

At dette kortet ikke var stabilt ut av esken var mildt sagt oppsiksvekkende syns jeg, men etter hva jeg forstår på en del av innleggene i denne tråden er altså ikke det noe som preger disse kortene i andre tester rundt på nettet.

Uansett skal jeg ikke ha det, og det er vel for svært spesielt interesserte dette her, de fleste vil vel spare seg noen tusen for det lille ekstra. Prisen pr fps blir ganske høy når man kommer over et visst nivå :p

Uansett regner jeg med at det ikke er lenge til jeg ser resultatene av 2 slike i SLI her, er jo alltid noen som bare MÅ ha det ;)

Lenke til kommentar
Uansett regner jeg med at det ikke er lenge til jeg ser resultatene av 2 slike i SLI her, er jo alltid noen som bare MÅ ha det

har faktis tilgode og se noen som har kjøpt seg ULTRA her på forumet...

8880719[/snapback]

Jeg vet om en som ha 2 stk. Ultra i SLI jeg ;)

EDIT: Sammen med en QX6700.

EDIT2:

Se denne linken. Han som har postet her har, en QX6700 på 3.1 Ghz (han skal klokke videre sier han) og 2 stk. 8800 Ultra på 700/2200. Skjermkortene og CPUen går på vann :dribble:

Et av de diggeset oppsettene jeg har sett :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Med 9`ern begynner det å likne på noe ja :D

Litt off topic men... når det gjelder dx10 ytelsen til 8600 serien så jeg, så var den jo mer eller mindre _utrolig_ dårlig.... trodde dette liksom skulle være et alternativ for de som ville ta et billig steg over i dx10 verdenen, men med 4 fps så skjønner jeg ikke poenget engang med dette kortet overhodet? sålenge f.eks x1950 både har bedre dx9 ytelse og er billigere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...