OdinTheGod Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har win vista hjemme OS. Nå i det siste har jeg fått problemer når jeg skal starte eller restarte maskina. Oppstarten stopper opp ved... Første skjermbildet.. Det første som skjer på skjermen er ett bilde som viser navnet på hovedkortet og at jeg kan trykke DEL for å komme inn i bios. Det fungerer ikke da..Ingenting mer skjer. Alt stopper der. Har til og med prøvd å kobble i fra en av de 3 HDDs jeg har i maskina. Ingen forskjell.. Etter X antall forsøk, Starter maskina som normalt.. Må jo være en svakhet i oppstartrutinen? Men hva? Og hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har win vista hjemme OS.Nå i det siste har jeg fått problemer når jeg skal starte eller restarte maskina. Oppstarten stopper opp ved... Første skjermbildet.. Det første som skjer på skjermen er ett bilde som viser navnet på hovedkortet og at jeg kan trykke DEL for å komme inn i bios. Det fungerer ikke da..Ingenting mer skjer. Alt stopper der. Har til og med prøvd å kobble i fra en av de 3 HDDs jeg har i maskina. Ingen forskjell.. Etter X antall forsøk, Starter maskina som normalt.. Må jo være en svakhet i oppstartrutinen? Men hva? Og hvordan fikser jeg det? 8872822[/snapback] Vist du har flere RAM briker i maskinen, ta ut en og prøv om du kommer i BIOS da, prøv og bytte om på brikkene om det ikke virker første gangen. Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Så etter om at alle kablene og kortene står på plass. hadde det samme probleme jeg også og det var PGA at antena på det tråløse nettverkskorte mitt. En kompis av meg hadde det også og det var PGA at han hadde såtte ti noen ide kabler i HKn som førte til ingen ting. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Har sjekket alle kabler.. Bruker s-ata disker. Skal prøve det med RAM brikkene :-) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) problem ved oppstart kan være skjerm/skjermkort programvare feks nTune eller lignende, vet også at Razer mus drivere kan være årsak til at systemet stopper, la først maskinen starte til du kommer til brukerprofilene, la den jobbe seg ferdig før du logger inn i Windows. Endret 16. juni 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
HøttenTøtt Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Har sjekket alle kabler.. Bruker s-ata disker. Skal prøve det med RAM brikkene :-) 8873363[/snapback] 99% sikker på at det er det. hadde akkuratt det samme problemet med oppstart før med os vista home. bytta plass på ram brikkene og det funka fint lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå