dysl1800 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Noen som har malt en pioner noen gang? Finnes det noe maling som holder på en pioner? Jeg har lyst på en pioner 15 som arbeidsbåt på hytta, men jeg finner bare røde til salgs til en fornuftig pris.. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er rød så ille da? (finnes gule å) Men uansett så er jo den plasten rimelig glatt, så det er vel vanskelig å få noe maling som vil hefte seg godt vil jeg tro.. Vet ikke om det kommer til å sitte om den blir rubba "grov" for så å bruke en 2-komponent grunning og 2 komponenet maling, evt beregna på plast. Vet ikke om det finnes 2 komponent plastmaling eller jeg... Kan evt høre med lakk-avdelinga på jobben om hva de tror. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvorfor ikke heller ha den i rød da? ser ikke så ille ut det.... det ser vertfall mye bedre ut enn og male den, som neppe vil bli noe fint... Men du får jo pioner i mange farger da, gul, rød, rosa, grå... flere? Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvorfor ikke heller ha den i rød da? ser ikke så ille ut det.... det ser vertfall mye bedre ut enn og male den, som neppe vil bli noe fint... Men du får jo pioner i mange farger da, gul, rød, rosa, grå... flere? 8892977[/snapback] Og hvit og grønn. Rosa pioner? Har jeg alderi sett før Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Pioner er vel laga av hardplast (eller tar eg feil no?) så vanlig topcoat berekna til glassfiberbåtar fester nok ikkje. Det er mulig du finn noko her. Lenke til kommentar
Engen_2k Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Pioner er vel laga av hardplast (eller tar eg feil no?) så vanlig topcoat berekna til glassfiberbåtar fester nok ikkje. Det er mulig du finn noko her. 8893569[/snapback] Tar nok litt feil der ja, er laga av mykplast eller polyetylen som det også kalles Lenke til kommentar
Sinten Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Polytylen var det ja :!: Uansett så er det ikkje vanlig glassfiber, så du må bruke noko spesial maling som er til dette formålet. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvorfor ikke heller ha den i rød da? ser ikke så ille ut det.... det ser vertfall mye bedre ut enn og male den, som neppe vil bli noe fint... Men du får jo pioner i mange farger da, gul, rød, rosa, grå... flere? 8892977[/snapback] Og hvit og grønn. Rosa pioner? Har jeg alderi sett før 8893246[/snapback] En venn av meg har en som er rosa, ytterst sjelden da, 5stk i norge eller noe.... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Rosa må jo være knalltøft Lenke til kommentar
dysl1800 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Har sjekket litt på de lokale butikkene, men ingen hadde noen gode tips. De var derimot enige om at det i utgangspunktet var en rimelig dårlig idé å male pioneren.. Men jeg har fått tips om Colean, som visstnok skal holde.. skal sjekke dette nærmere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå