Gjest Gjest_redd Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 God morgen! Våknet klokken 6 imorges, med smerter i underlivet. På høyre siden, hvor tarmene er. Er vanskelig å forklare. Hvis det er uklart så kan jeg prøve å å forklare enda bedre. Det er nesten som stikksmerter. Kan ikke helt forklare hvordan det føles, vondt er det hvertfall. Hvis jeg sitter helt i ro, så kjenner jeg ikke så veldig mye, men hvis jeg bøyer meg for å sette meg ned, så svir det som he******. Så når jeg dro på do, så fant jeg også ut at jeg for vondt når jeg rører min høyre ballstein. Prøvde å røre litt på den og da svir det som bare det. På samme sted som forklart over. Så nå er jeg litt nervøs og redd her. Noen? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Ikke spør om dette på et forum, ta opp telefonen og ring legevakta asap! Ikke 112 eller noe, men til din lokale legevakt. De vet sikkert råd(mye bedre enn hva du kan få her). Lenke til kommentar
Gjest Gjest_redd Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jo, men tenkte jeg bare ville høre her først. Skal vente noen timer for å se om det blir bedre, hvis ikke så må jeg vel bare ta kontakt med legevakten. Takk for svar Kan vel tilføye at når jeg kjenner med hånda, og presser og knar der hvor jeg har vondt, så kjenner jeg ikke noe som helst. For bare vondt når jeg bøyer meg eller rører på min høyre ballstein. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hei. Den venstre testikelen: er smertefritt? Har du hatt feber? Kanskje du har fått orchitis. sjekk følgende: Rødhet rundt høyre testikelen, forstørret lymfeknuter, blod i urinen og trengsel for å urinere.. vaio ps. Det har vært greit om du har oppdatert hva som er galt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_redd Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Altså jeg har ikke vondt i testiklene, men når jeg rører eller dytter på den høyre, så får jeg vondt litt lenger opp. Over penis så er det nesten som et bein som beskytter. Sant? Og er i det området jeg får vondt. Men merker ingenting hvis jeg rører på den venstre. Anågende feber, så er jeg ikke sikker. Men merket igår før jeg la meg at jeg kulset litt. Frøys hele tiden og hadde litt vondt i kroppen. Dog, så ser jeg ikke noe rødhet og har heller ikke blod i urinen. Og var nettopp på do, og urinerte som normalt. Men må legge til at nå kjenner jeg ikke noe. Jeg sov 6 timer isted, og voknet at jeg hadde smerter i underlivet igjen. Så gikk jeg ned og satt meg på stolen, og vips når jeg reiste meg, så var smerten borte. Hva kan det ha vært? Kan det være at noe i underlivet har ballet seg opp? Hvis du skjønner hva jeg mener? For i testiklene så har man jo slike 'tråder' som henger fast? Har man ikke? Kan de ha knutet seg eller noe slikt? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Smertene er borte altså? Endret 16. juni 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Vridd testikkel? Brokk? Om du kjenner en lege eller sykepleier kan du vel høre med dem, evt som sagt lenger oppe i tråden komme deg til en legevakt. Vridd testikkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Testicular_torsion http://www.doktoronline.no/lex/t/testikkel_vridning.html Brokk: http://www.doktoronline.no/lex/b/lyskebrokk_navlebrokk.html http://en.wikipedia.org/wiki/Hernia Lenke til kommentar
Gjest Gjest_redd Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Smertene er borte altså? 8874967[/snapback] Ja, smertene er borte nå. Helt plutselig når jeg reiste meg fra stolen igjen. Litt nifst. Vridd testikkel? Brokk? Om du kjenner en lege eller sykepleier kan du vel høre med dem, evt som sagt lenger oppe i tråden komme deg til en legevakt. [linker] Har blitt operert for brokk når jeg var liten. Kan man få det pånytt da? Vridd testikkel, håper jeg hvertfall ikke det var. Men det hørtes jo likt ut på symptomene. Kan det ha vært det? Men har ikke noe smerter nå. Pungen/testikkelen har eller ikke hovnet opp som jeg kan se. Men hvis testikkelen har vridd seg, så må den jo ha lurt seg tilbake til rikitg posisjon siden jeg ikke kjenner noe nå? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Har desverre ikke noe dypere kunnskap om hverken brokk eller vridd testikkel utover det jeg fant på google, dvs de linkene jeg ga. Om det ikke er vondt lenger og du ikke har noen flere symptomer er det vel ikke noe mer å bekymre seg over. Kroppen er flink til å si ifra om noe er galt. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Snakk med en lege. Selv om smertene er vekk er det jo ikke hundre prosent sikkert at alt er bra med deg. Hvis noe alvorlig har skjedd kan du kanskje ha fått skader du ikke kan merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå