Gå til innhold

Mistet N73 i vannet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Etter hva jeg leser på vilkårene så vil jeg tro det ja.

https://netcom.no/nomenu/felles/dokumenter/...ar-01012007.pdf

" Du er dekket mot

Tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri."

Men husker jeg mista en telefon jeg hadde telenor forsikring på i dassen en gang. De dekka ikke vannskader men jeg kan ikke se noe i vilkårene til NetCom som sier de ikke dekker vannskader.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer ann på hvordan og hvorfor du mistet den. Stikkordet her er plutselig yttre årsak. Opp gjennom årene har jeg hørt om folk som både har fått erstattet og ikke fått erstattet telefon grunnet vannskader fra telenor og netcoms forsikringer.

Et eksempel jeg husker jeg så engang var:

1 person var ute og fisket med mobilen i skjortelomma, bøyde seg framover for å hente opp en fisk og mobilen falt i vannet. Fikk ikke erstatning.

1 person var ute og paddlet kano med mobilen i lomma, en bølge traff siden, og kanoen veltet. Han fikk erstatning.

Forskjellen var visstnok at i første eksempel skyldes skaden eget uhell, mens i andre eksempel var det en yttre påvirkning som førte til uhellet.

Lenke til kommentar

Det som skjedde var at jeg skulle oppi båten og så sklei jeg på de glatte steinene uti vannet. Kjipt.

Edit: Har prøvd å slå mobilen på men er helt død. Det blåe diode lyset lyste litt i går. Men ikke i dag.

Endret av NeXtoN
Lenke til kommentar

Dette er helt og holdent din feil. :thumbdown:

Du er dritings på kaien og skuber en av dine kompiser uti, som starter en slosskamp og du faller selv uti.

Drikk mindre sier jeg.

Mvh. christopher909

EDIT: Spøk :p

Du bør få det igjen på forsikringen ja, hvis det er slik du forteller.

Det er helt og holdent ikke din feil ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Nå sier ikke forsikringsvillkårene noe om at det ikke må være hans feil, eller at det ikke er under hans kontroll.

en plutselig ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt

Likevell vil jeg tro at forsikringen vil kunne dekke dette. Men det er jo til syvende og sist forsikringsselskapet som avgjør.

Les forøvrig denne posten om hva du skal gjøre etter at du har mistet en telefon i væske.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Liten kommentar til den teksten cyclo:

Jeg mistet mobilen min i væske. Hva skal jeg gjøre nå?

-Hva du enn gjør ikke skru på mobilen.

-Skru den den opp mest mulig, slik at du får tilgang til alle deler.

-Dersom du mistet den i saltvann, eller annen "uren" væske (cola) skyll alle delene godt under rennende vann i springen.

-Legg alle delene på et varmt, tørt sted. I sola i vinduskarmen f. eks.

-Vent minimum 24 timer, helst 3 døgn. Jo lenger du venter jo større sjangse er det for at telefonen overlever.

-Se over alle delene og sjekk at det ikke ligger noe vann igjen

-Skru sammen mobilen igjen

Anbefaler ikke vann i springen. Batterivann/destilert vann derimot anbefales. Grunnen til det er at springvann har visse urenheter i seg som fester seg på elektronikken i mobilen og kan forårsake kortslutning/korrosjon over tid. ( Men selvsagt, mister du mobilen i saltvann kan du nesten ikke gjøre det værre )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Vizla: Du har selvsagt helt rett. Jeg skrev springvann da de fleste ikke har tilgang til destilert vann sånn helt uten videre, og det viktigste er vell at det skjer raskt. Men jeg skal legge til et punkt til :)

8874143[/snapback]

Sånn sett er jeg enig ja :) Som jeg skrev, mister du mobilen i saltvann kan du nesten ikke gjøre det værre :p

Lenke til kommentar

Den er helt død ikke et eneste tegn til liv i mobilen. Kjipe greier men tror dere at jeg skal finne på en historie om hva som skjedde som gjør at det blir større sjangs for at jeg får det på forsikringen?

"Sklei uti vannet" eller "truffet av en bølge og falt uti" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...