Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Er nettopp ferdig med å bygge den nye PC'en min, men når jeg prøver å starte den får jeg en kontinuerlig, høy pipelyd (i POST). En kombinasjon av at betydningen til POST-meldingene galant uteble fra manualen til Hovedkortet (Asus P5N32-E Sli), og at klokken er godt over sengetid for meg, gjør at jeg ikke greier å finne årsaken. Ville vært svært takknemlig om noen ringrever innen faget hadde kommet med noen forslag om hva det kan være. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Har du satt i strømkabel til skjermkort ? EDIT: http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/socket...P5N32-E_SLI.pdf Se punkt 3.1 Fant ikke post-kodene.. hmm Endret 16. juni 2007 av Aykon Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Er nettopp ferdig med å bygge den nye PC'en min, men når jeg prøver å starte den får jeg en kontinuerlig, høy pipelyd (i POST). En kombinasjon av at betydningen til POST-meldingene galant uteble fra manualen til Hovedkortet (Asus P5N32-E Sli), og at klokken er godt over sengetid for meg, gjør at jeg ikke greier å finne årsaken. I følge Award BIOS Beep Codes er det CPU'en som blir for varm. Se denne siden: http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm Lenke til kommentar
Sir. Digby Chicken Caesar Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Fant feilen. Var visst ganske trøtt når jeg monterte delene, så det viste seg at jeg hadde puttet strømkabelen som går til GPU'en inn i feil slot (hadde puttet den inn i sloten som er ment for en strømledning mellom to GPU'er). Men takker for tilbakemeldingene. Rart at Asus hadde glemt POST-beskedene i manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå