notalive Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Heihei, jeg vurderer nå å kjøpe meg en ny mp3-spiller, men må nesten høre med dere som har litt mer peiling enn meg når det gjelder noen småting. Låner malen til UUnreal og forandrer litt Jeg fjernet en del spørsmål som jeg ser på som unødvendige, i hvert fall enda. Harddisk/Minnebrikke størrelse: Ikke nøye, jeg er en rolig person, så mp3-spilleren vil nok ligge i en lomme eller på senga ofte, så dette er ikke nøye, må se det litt an i forhold til lagringskapasiteten. Jeg har mye musikk, og liker for så vidt mye forskjellig så det er jo greit å plass. Jeg har tidligere hatt en iRiver ih 120, eller noe slikt, med 20 gb, som var nok i massevis. Jeg vet jeg kommer til å bruke mp3-spilleren til overføring av data mellom pc-er, så jeg vil si minimum 4 GB Minnebassert: 4 GB Harddiskbassert: 5GB Video: Jeg har litt lyst på det, men tror ikke jeg kommer til å bruke det mye. Jeg reiser av og til mellom mamma og pappa og det tilsvarer rundt 6 - 7 timer med buss og tog, så kunne vært kjekt. Display: Ja, jeg liker et litt stort og oversiktelig display. Det er jo lett for at det blir riper, da, men det finnes kanskje en mulighet for at det følger med en beskyttelsesveske? Og dersom jeg skal se film burde det være farger. [/b]Equalizer:[/b] Jeg brukte den ikke noe spesielt mye på den gamle mp3-spilleren, så det er ikke en nødvendighet. Spiller som egen harddisk: Så absolutt ikke en nødvendighet. Drivere: De gangene jeg overfører data mellom pc-er er det som regel når en pc har kræsja(backup) og det er letteste metode å overføre data via, så at jeg ikke er avhengi av drivere vil være et stort pluss, hvis du skjønner. Support og lignende: God support er supert, men kommer ikke det litt an på hvor jeg bestiller? Sortering av filer: Et greit og oversiktelig mappesystem fungerer er ok, så lenge jeg kan lage egne playlister. Batteri og varighet: Helst innebygd, men hvordan gjelder reklamasjon dersom batterikapasiteten plutselig skulle bli veldig dårlig? Jeg vil også at batteriet skal vare lenge. Jeg vet ikke hva som er "vanlig" i dag, men på hardware var høyeste timeantall 30 timer, men hvis vi sier 15timer+? Det kommer jo også an på lysstyrken på skjermen og hvilket headset, så klart Lademetode: Helst en lader jeg kan koble til veggen. Å kunne lade via USB-porten er ikke spesielt viktig. Design/utsende: Ikke nøye det heller. Prisklasse: Jeg har egentlig ikke noen spesiell grense, men la oss si 3 000 kroner, maks. Er medfølgene software og andre ting viktig for deg? ja/nei Hvis man da tenker på headset, brukermanual, bæreveske og lader vil jeg ha det også. Overføring: Når det kommer til dette vil jeg ha usb, gjerne usb 1 og 2, hvis mulig. Hm, jeg tror det var alt. Edit: la til noe. Endret 15. juni 2007 av notalive Lenke til kommentar
notalive Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Har nå sammenlignet iAudio D2 4GB Multimediaspiller og Thomson X3030E Multimediaspiller på komplett.no Begge disse virker egentlig ganske greie, batterilevetiden er god, den er en del mindre på Thomson X3030E-spilleren, men vil tro det er fordi den har en del større skjerm og at den er harddiskbassert. Sistnevnte har jo en ladestasjon ... det e jo for så vidt ok men er litt tungvindt, eller? Førstnevnte har touch-screen - Det betyr jo at jeg må ta på skjermen, noe som medfører både fingermerker og skit på spilleren, noen om kan si noe om det? Jeg liker ikke riper Det står ikkke noe om bæreveske for noen av de, og det virker ikke som komplett har noe spesielt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Har nå sammenlignet iAudio D2 4GB Multimediaspiller og Thomson X3030E Multimediaspiller på komplett.no Begge disse virker egentlig ganske greie, batterilevetiden er god, den er en del mindre på Thomson X3030E-spilleren, men vil tro det er fordi den har en del større skjerm og at den er harddiskbassert. Sistnevnte har jo en ladestasjon ... det e jo for så vidt ok men er litt tungvindt, eller? Førstnevnte har touch-screen - Det betyr jo at jeg må ta på skjermen, noe som medfører både fingermerker og skit på spilleren, noen om kan si noe om det? Jeg liker ikke riper Det står ikkke noe om bæreveske for noen av de, og det virker ikke som komplett har noe spesielt. 8872552[/snapback] Har D2 selv, digg spiller, men spillelister er ikke det enkleste å lage. Du kan dog sortere både etter filnavn og id3 tag, jeg har filene i mapper ala spillelister Følger ikke med veske, selv har jeg noreve veske til 350 (!) kr men det har kommet billigere vesker nå. her er en av dem, rask og greit sted med billig porto, svensk. Vesken må dog bestilles alene for å komme under tollgrensa på 200NOK, siden 199SEk er vel 180-190 kr. De har også tv ut kabel og linje in konvertor, skjermbeskytter mm. Skjermbeskytter beskytter mot riper så det er absolutt minst logiske grunn til å kjøpe en mp3 spiller. Då får skjermbeskytter sent hit for 15 kr pr stk fra dealextreme.com, brukte selv de får jeg kjøpte boxwave sin antiglare skjermbeskytter fra boxwave.com. Sistnevnte hindrer en del gjenskinn i skjermen, noe som er supert. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Takker for svar. Etter en liten diskusjon med mamma har jeg bestemt meg for å vente til sommerferien nærmer seg slutten før jeg bestiller mp3-spiller. Får komme tilbake en tur senere. Prisene kan jo synke og det vil nok være flere modeller på markedet, håper jeg. Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Av de to du nevner hadde jeg uten tvil valgt Cowon D2. De er kjent for meget bra lydkvalitet. Om du vil ha et billigere alternativ vil jeg nevne Meizu M6 som ser ut til å tilfredsstille kravene dine. Test av Meizu M6 Tror vel ikke det skjer så mye hverken med prisene eller markedet i løpet av sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå