Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! har akkurat skaffet meg en e6600 2.4 ghz.

Kjører den nå på 3.2 ghz, stabilt 1.33v, ram 1:1 (2.2v)

Core temp holder seg under 50C load.

Men når eg kjenner på NB er den glovarm... På tide å stoppe eller kan eg fortsette å prøve?

Ka er ein normal 24/7 klokk på e6600? (under 55 grader load)

edit: Når eg prøver å klokke til 3.3 ghz, blir volten utstabil... Kraftig vdropp fra idle til load...

Har asus p5b premium.

Takk for svar!

Endret av ryggemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat begynt å klokke den samme prosessoren, ligger på 3,2 selv (1:1). Jeg var også bekymret for NB hos meg, jeg brant meg da jeg forsøkte å ta på den. Heldigvis fulgte det med en liten vifte til NB hos meg og etter at jeg installerte den, har tempen falt veldig og er nå ikke plagsom i det hele tatt.

Ser mange har en 24/7-klokk på 3,6ghz men selv har jeg ikke klart å være stabil på denne enda, men så har jeg da ikke prøvd så veldig heller. Regner med at litt tulling med spenningen skal løse problemet.

Kan poste her med noen nye erfaringer.

Lenke til kommentar

Alt over 3.2 ghz blir ikke stabilt med ortos. Klarer fint 3dmark og superpi... Tempen er aldri over 55 grader...

Men altså Har brøvd alle mulige innstillinger i bios... Får ikke ortos mer en et par sekund, så kommer feilmelding.

Har prøvd med 3.4 ghz og 1.5v... funker ikke det heller?

Noen som kan hjelpe?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Er det nok volt til NB/MCH ?

Gir du CPU VTT nok volt ?

Er det ram'n som stopper deg ?

8876739[/snapback]

Eg har crucial ballistix 6400 ram på 2.25 volt.

Eg har prøvd å stille alle voltinstillinger i bios til det nest høyeste. 1.55 på nb trur eg...

Edit: Har no prøvd med å sette fsb 400 (3,6 ghz), cpu volt 1.52. nb, fsb volt, sb alt på max volt. Samme skjer, klikker etter 5 sek med ortos...

Har prøvd med slakere timings på minnet og... 5-5-5-14

Noen tips her?

takk!

Endret av ryggemann
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

8876739[/snapback]

Eg har prøvd å stille alle voltinstillinger i bios til det nest høyeste. 1.55 på nb trur eg...

Edit: Har no prøvd med å sette fsb 400 (3,6 ghz), cpu volt 1.52. nb, fsb volt, sb alt på max volt. Samme skjer, klikker etter 5 sek med ortos...

Noen tips her?

takk!

8877251[/snapback]

prøv:

FSB 400

mp: 9

Core: 1,5V

NB: 1,5V

SB: 1,6V

CPU VTT: 1,4V

Det skal i teorien få deg opp til 3.6. har ikke prøvd selv, men skal prøve med mitt evga i680 SLI kort i morgen. Samme cpu. Samme ram. Håper på å få den til 3.6 stabilt. Vertfall 3.4.

Lenke til kommentar

8876739[/snapback]

Noen tips her?

takk!

8877251[/snapback]

prøv:

FSB 400

mp: 9

Core: 1,5V

NB: 1,5V

SB: 1,6V

CPU VTT: 1,4V

Det skal i teorien få deg opp til 3.6. har ikke prøvd selv, men skal prøve med mitt evga i680 SLI kort i morgen. Samme cpu. Samme ram. Håper på å få den til 3.6 stabilt. Vertfall 3.4.

9056607[/snapback]

Det kommer jo an på steppingen. De nyere steppingene er mye dårligere enn de eldre, sånn generellt, men du kan jo selvfølgelig finne utstikkere blandt de nye som er spesiellt gode.

Hvis noen her skal kjøpe seg en E6600, så villle jeg heller enten kjøpt en Q6600 (quad core) eller en E6850. Den klokker i mange tilfeller mye bedre. Jeg har sett tester på nettet, der de har fått den opp i over 4 Ghz på stock kjøler, stabilt nok til å benche med i lengre perioder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...