ahlt Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hei! Jeg lurte på om det finnes noen mobiltelefoner som kan kjøre Python programmer? Det virker som telefonen jeg har nå (Motorola V3i) bare støtter Java programmer:/ Edit: Ser at Nokia sitt system S60 støtter Python. Men har jeg kun Nokia som et alternativ dersom jeg ønsker en telefon med Python? Endret 15. juni 2007 av ahlt Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Både symbian series 60 og symbian series 60 3rd edition fra Nokia støtter python. Det finnes visstnok symbian for UIQ grensesnittet også. Python vil jo uansett kun være tilgjengelig på smarttelefoner... Lenke til kommentar
ahlt Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Python vil jo uansett kun være tilgjengelig på smarttelefoner... 8873544[/snapback] Takker for svar, men er ikke helt inn i dette med mobiler. Hva er så en smarttelefon?;P Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Hmm. Tja. Hva er definisjonen av smartelefon? Det er vell en telefon som kjører et avanset os som tillater 3dje parts programvare. (en mulig definisjon i hvertfall). Med andre ord telefoner som kjører Windows mobile, linux, Symbian series 60 eller symbian uiq er bra eksempler. En telefon som kan kjøre java programmer er ikke en smart-telefon. Her er wikipedias def: A smartphone is a full-featured mobile phone with personal computer like functionality. [...] An important feature of most smartphones is that applications for enhanced data processing and connectivity can be installed on the device, by contrast to regular phones which support sandboxed applications. [...] Java er såkalt sandboxed application. Endret 16. juni 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå