Gå til innhold

Skal kjøre 4 seperate skjermer, beste løsning?

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
bumper denne litt,  for å se om det er noen som har noe å komme med :)

9374440[/snapback]

F.eks 2 x NVS285 eller MV2400

Ellers vil vel 2 billigkort som takler 2 skjermer gjøre susen. Hva slags ledige kortplasser har du? Og hva skal det brukes til? Hva slags skjermer? LCD? CRT?

9375159[/snapback]

Skal kjøres 2 x 32" LCD og 2x19" LCD, fikk bare høre at å kjøre 2 separate skjermkort som kunne ta to skjermer hver funket svært dårlig, så har ikke prøvd dette.

og SLI oppsett fungerer ikke til dette, men skal ta en nærmere titt på de kortene du har linket til her når jeg kommer hjem i kveld, sitter på GPRS, så noe voldsom surfing er ikke aktuellt akkurat nå, hehe.

Lenke til kommentar
bumper denne litt,  for å se om det er noen som har noe å komme med :)

9374440[/snapback]

F.eks 2 x NVS285 eller MV2400

Ellers vil vel 2 billigkort som takler 2 skjermer gjøre susen. Hva slags ledige kortplasser har du? Og hva skal det brukes til? Hva slags skjermer? LCD? CRT?

9375159[/snapback]

Skal kjøres 2 x 32" LCD og 2x19" LCD, fikk bare høre at å kjøre 2 separate skjermkort som kunne ta to skjermer hver funket svært dårlig, så har ikke prøvd dette.

og SLI oppsett fungerer ikke til dette, men skal ta en nærmere titt på de kortene du har linket til her når jeg kommer hjem i kveld, sitter på GPRS, så noe voldsom surfing er ikke aktuellt akkurat nå, hehe.

9376068[/snapback]

Tror ikke du får max (riktig) oppløsning på 32" 'erne dine med en slik løsning. Les litt på http://www.pny-europe.com/configurator_quadro_caract.php

Lenke til kommentar

Letteste og billigste løsningen er vel å kjøre to billige kort som støtter dual ut (husk ikke alle skjermkort med 2 utganger støtter video ut på begge på en gang, spesiellt i de billigere sjiktene).

Selv kjører jeg for eksempel 1x GF7800 og 1x GF6200 for å drive mine 2x19'' (1280x1024) og 1x40'' (1920x1080)

Nå har jeg bare en skjerm på GF6200, men jeg regner med, at hvis dette støtter dual, så hadde det ikke vært noe problem å bruke en ekstra skjerm. Jeg har heller ingen problemer med å justere oppløsning individuellt, selv sære HDTV oppløsninger går fint.

Det eneste jeg ville huske på var å ikke blande brikkeprodusenter. Å kombinere ett ATI og ett nVidia kort er ikke en god ide f.eks. p.g.a. driverkluss.

edit: nå er jeg ikke sikker på bruksområdene dine da. Jeg spiller bare på en skjerm om gangen med mitt oppsett da. Det hadde nok blitt mer krøll om du skulle ha 3d over flere skjermer med ett slikt oppsett (selv om jeg fint har spillt supcom med 2 skjermer - bare ved bruk av GF7800 kortet/utgangene da.)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...