IMG_123 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 I ca. en måned, så har nettet vårt vært veldig tregt.. Både kablet og trådløst. Det er nextgentel vi får nett fra, og det er tregt på alle pcene, så virus er det ikke. Noen anelse om hva det kan skyldes? Noe som kan gjøres? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Du bør kryptere trådløsforbindelsen slik at ikke andre kan stjele båndbredde. Slå av og på routermodemet og mål hastighet på speedometeret til hw.no. Hvis du kjører bittorrent kan routermodemet henge seg og alt blir tregt. Du bør derfor begrense antall connections til <50 i torrentprogrammet. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Nettverket er passordbeskyttet, så tviler på at det er noen som har hacket seg inn. Nettet er like tregt uansett om bitcomet er på eller ikke, så det har vel ingen sammenheng..? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Ta speedometer testen til hardware og legg ut svaret her, samt hvilket hastighet du skal ha på nettet ditt. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Logg deg på ruteren og sjå kva fart den syncer med. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Netthastigheten er 230 kbit/s og den skal egentlig være 5.5 mbit. Jeg tok en telefon idag og nå skal jeg få en ny ruter, for den gamle var så gammel. Kan det være grunnen til problemet tror dere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Netthastigheten er 230 kbit/s og den skal egentlig være 5.5 mbit. Jeg tok en telefon idag og nå skal jeg få en ny ruter, for den gamle var så gammel. Kan det være grunnen til problemet tror dere? 8974716[/snapback] Vanskelig å si. Prøv å slå den av og på, mål deretter hastigheten igjen. Måler du fremdeles for lav hastighet så er det bare å vente på den nye. Trolig vil en nyere gjøre at du får mere stabilt nett fordi de tåler mere trafikk. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Nå er den nye ruteren oppe og går, og nettet funker som bare det Tråden kan stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå