Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trimming av aprilia rs 125cc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, nå roer vi oss ned litt. Du får ALDRI en RS opp i 180kmt med uplombert CDI og eff.anlegg. Du trenger heller ei ny CDI boks, du bare kapper plomberinga i den du har ( Bak CDI boksen, skjærer du igjennom silikonet og finner en bro du kapper, ligger detaljert veileder på mopedportalen.com ).

 

For å i hele tatt kunne drømme om 180km/t i nedoverbakke må du ha 34mm gasser, eksosventil ( helst elektrisk, men pneumatisk gjør også underverker ), uplombert cdi, riktig dyse og effektanlegg.

Lenke til kommentar
Eksosventil og ny CDI boks burde gjøre biffen.

8871808[/snapback]

Er ikke noe poeng med bare eksosventil og kutta CDI, da får den jo verdens dårligste bunndrag. Då må du hive på meir trim i så fall.

8884595[/snapback]

verdens dårligste bunndrag? er det noe eksosventilen forbedrer er det bunndraget og toppdraget da. Men du får ikke no toppdrag pga plombene i potta.

Lenke til kommentar
Om du monterer elektronisk eksosventil på ein original RS vil du få eit dårlegare botndrag, og ikkje noko særlig til kick sidan eksosen er plombert. Ein tap-tap-situasjon med andre ord.
Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

HAhahah. Rs 125 har NEPPE 37HK FP. Den er jo oppgitt til 34HK i motor fra FABRIKK.

 

For no tull.

 

Og det med eksosventilen er noe tøv, dette vet jeg med 110% sikkerhet at også gir bedre bunndrag. Er jo en grunn til at den stenger og åpner i takt med turtallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...