Gå til innhold

PHP mysql spørring, fri gjør minne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke vits å gjøre det så lenge spørringen ikke returnerer enorme mengder data du ikke trenger. Minnet blir frigjort på slutten av script execution uansett.

8871806[/snapback]

Husk at scriptet lett kan holdes kjørende i lengre tid, mysql_free_result() er f.eks. grei om du mekker en IRC-bot eller andre script som skal kjøre spørringer mot MySQL og samtidig ha svært lang kjøretid (flere dager/uker/mnd.). :) PHP kan brukes til så mye mer enn bare webapplikasjoner med kjempekort kjøretid (< 1 sekund). :)

Lenke til kommentar
Husk at scriptet lett kan holdes kjørende i lengre tid, mysql_free_result() er f.eks. grei om du mekker en IRC-bot eller andre script som skal kjøre spørringer mot MySQL og samtidig ha svært lang kjøretid (flere dager/uker/mnd.). :) PHP kan brukes til så mye mer enn bare webapplikasjoner med kjempekort kjøretid (< 1 sekund). :)

8871830[/snapback]

Ja det er sant men da ville jeg heller ha brukt noe annet en php :p

Lenke til kommentar
Enig, men ikke alle som kan noe annet :)

8880859[/snapback]

PHP skal ikke undervurderes som rammeverk. Til noe som ikke er veldig kritisk (en IRC-bot er som regel bare for morro skyld), vil en kunne lage noe i PHP på vesentlig kortere tid enn f.eks. å kode tilsvarende i C/C++, uten vesentlig kvalitetsforringelse. Du slipper å løpe rundt og lete etter biblioteker når PHP har det meste du trenger innebygd. :)

Lenke til kommentar

Joa, jeg er enig. (Har laget en irc-bot i PHP, siden du nevner det :p)

Men PHP er, etter det jeg vet ihvertfall, i hovedsak laget for web og server side scripting. Og selv om man kan gjøre en del via CLI, så ville jeg nok helle valgt et mer egnet språk som f.eks. Python (for de som kan det), eller min egen personlige favoritt, C#. (Dessverre er "nyhetene" i C# litt begrenset på andre plattformer enn windows ennå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...