Core2Dude Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ikke for så lenge siden installerte jeg Ubuntu Fiesty fawn og syntes det var flott... MEN! så har jeg kikket litt rundt for å få fikset driver til mitt GPU, ATI 9800XT, men da jeg er helt ny i Ubuntu-verdenen så får jeg det ikke til! En dansk venn av meg sa at ATI var utrolig vanskelig å få til (noe jeg har lagt mærke til i alle forums også) Derfor ville jeg gjerne vite om det er mulig å få ATI 9800XT til å kjøre greit?! Slik at man i det minste kan ha skrivebordseffekter på?! Jeg har prøvd å følge den første metoden på DENNE siden, men uten noen forbedringer... (metode 2. våger jeg ikke å prøve, da jeg ikke forstår en ting!) Så, er det noen her som kan hjelpe eller som vet om en så detaljert side at til og med jeg kunne klare det? mvh C2D_dude Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvis du trykker på System-> Administration -> Restricted Driver så kan du installere driveren uten bruk av kommandoer. tenker dette kan være lettere. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Hvis du trykker på System-> Administration -> Restricted Driver så kan du installere driveren uten bruk av kommandoer. tenker dette kan være lettere. 8871831[/snapback] Mener du dette? System -> Administrasjon -> Håndtering av ufrie drivere? Isåfall så prøvde jeg å aktivere den. Det stod følgende: Slå på driveren? -ATI aksellerert grafikkdriver Denne driveren er påkrevd for å utnytte 3D-potensialet i ATI-skjermkort, og for å aksellerere 2D på nyere kort. Men den yter neimen meg ikke særlig mye! Jeg kan ikke spille sjakk i 3D og skrivebordseffekter kan jeg heller ikke ha. Da kommer denne erroren: - The Composite extension is not available er det noe jeg mangler? Det ser jo ut som om driveren er installert nå.... Lenke til kommentar
jurg Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hvis du trykker på System-> Administration -> Restricted Driver så kan du installere driveren uten bruk av kommandoer. tenker dette kan være lettere. 8871831[/snapback] Mener du dette? System -> Administrasjon -> Håndtering av ufrie drivere? Isåfall så prøvde jeg å aktivere den. Det stod følgende: Slå på driveren? -ATI aksellerert grafikkdriver Denne driveren er påkrevd for å utnytte 3D-potensialet i ATI-skjermkort, og for å aksellerere 2D på nyere kort. Men den yter neimen meg ikke særlig mye! Jeg kan ikke spille sjakk i 3D og skrivebordseffekter kan jeg heller ikke ha. Da kommer denne erroren: - The Composite extension is not available er det noe jeg mangler? Det ser jo ut som om driveren er installert nå.... 8873799[/snapback] fglrx-driveren(e) støtter ikke Composite. Du kan dermed ikke bruke f.eks. Beryl (som krever composite) med fglrx. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Du må antagligvis restarte x (ctrl-alt-backspace) eller hele maskina for at driveren skal slås på (etter å ha slått den på i "håntering av ufrie drivere") hvis du ikke opplever noen forbedring er det fint om du åpner et terminalvindu og skriver: fglrxinfo . Post så resultatet her. Post gjerne (egentlig viktigere) xorg'en din ved å skrive (i terminalen): sudo gedit /etc/X11/xorg.conf og klipp og lim innholdet. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Du må antagligvis restarte x (ctrl-alt-backspace) eller hele maskina for at driveren skal slås på (etter å ha slått den på i "håntering av ufrie drivere") hvis du ikke opplever noen forbedring er det fint om du åpner et terminalvindu og skriver: fglrxinfo .Post så resultatet her. Post gjerne (egentlig viktigere) xorg'en din ved å skrive (i terminalen): sudo gedit /etc/X11/xorg.conf og klipp og lim innholdet. 8873836[/snapback] Jeg har restartet men det skjedde ingen forandring... her har du infoen: Fglrxinfo: peter@peter-desktop:~$ fglrxinfo display: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON 9800 XT OpenGL version string: 2.0.6334 (8.34.8) Xorg.conf: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor # /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)# # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the xorg.conf(5) manual page. # (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Section "Module" Load "bitmap" Load "ddc" Load "dri" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "vbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" Option "XkbVariant" "nodeadkeys" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "stylus" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "stylus" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "eraser" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "eraser" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "cursor" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "cursor" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "Device" Identifier "ATI RADEON 9800XT" Driver "fglrx" Busid "PCI:01:00:0" EndSection Section "Monitor" Identifier "SyncMaster 753s" Option "DPMS" Horizsync 28-51 Vertrefresh 43-60 EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "ATI RADEON 9800XT" Monitor "SyncMaster 753s" Defaultdepth 24 SubSection "Display" Depth 1 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" screen "Default Screen" Inputdevice "Generic Keyboard" Inputdevice "Configured Mouse" Inputdevice "stylus" "SendCoreEvents" Inputdevice "cursor" "SendCoreEvents" Inputdevice "eraser" "SendCoreEvents" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "0" EndSection Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 For å kjøre compiz eller beryl må du kjøre XGL for å få Composite støtte. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Både fglrxinfo og xorg ser riktige ut. 3d chessen din trenger nok composite, og som andre harpoengtert støttes ikke det av fglrx driveren fra ati. 3d akselerasjonen er det derimot ingen ting i veien med og du vil dermed kunne spille 3d spill (som doom 3 og openarena) uten problemer. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 For å kjøre compiz eller beryl må du kjøre XGL for å få Composite støtte. 8874257[/snapback] Hvordan gjør jeg dette? Jeg vil ha composite støtte... Lenke til kommentar
archlinux_user Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Både fglrxinfo og xorg ser riktige ut. 3d chessen din trenger nok composite, og som andre harpoengtert støttes ikke det av fglrx driveren fra ati. 3d akselerasjonen er det derimot ingen ting i veien med og du vil dermed kunne spille 3d spill (som doom 3 og openarena) uten problemer. 8874291[/snapback] Hvordan kan spillet trenge composite? Composite manageren sluger netop en masse af dine resourcer, hvilket resulterer i, at man bør lukke sin composite manager (compiz/beryl). Måske misforstår jeg deg? Endvidere kan jeg heller ikke helt forstå, hvorfor han bør opsætte XGL, når AIGLX allerede er indbygget i Xorg 7.2, som er standard i 7.04? Selv kørte jeg i januar Kubuntu (et kort besøg på en ustabil distro), og fik uden nogen form for problemer Beryl kørende under aiglx, ved bare et par få klik (excl opsætning af gfx driver, som er nvidia). Kororaa, som er en live-cd composite demo virker også helt fint for mig på en maskine med x800.. litt mystisk. Og ja, opsætning af ati er virkelig et mareridt under linux.. jeg brugte over en uge og nogle dage på bare at terpe igennem, at installere ati under SuSE 10.0. Min største medfølelse.. Mvh En lykkelig nVIDIA og ArchLinux bruger Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Forresten så prøvde jeg å optimere min xorg.conf til aiglx, og fulgt denne guiden til oppsetning av aiglx så nå er xorg.conf slik: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor # /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)# # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the xorg.conf(5) manual page. # (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Section "Module" Load "bitmap" Load "ddc" Load "dri" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "vbe" Load "dbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" Option "XkbVariant" "nodeadkeys" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "stylus" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "stylus" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "eraser" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "eraser" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "cursor" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "cursor" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "Device" Identifier "ATI RADEON 9800XT" Driver "fglrx" Busid "PCI:01:00:0" Option "XAANoOffscreenPixmaps" "true" EndSection Section "Monitor" Identifier "SyncMaster 753s" Option "DPMS" Horizsync 28-51 Vertrefresh 43-60 EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "ATI RADEON 9800XT" Monitor "SyncMaster 753s" Defaultdepth 24 SubSection "Display" Depth 1 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" screen "Default Screen" Inputdevice "Generic Keyboard" Inputdevice "Configured Mouse" Inputdevice "stylus" "SendCoreEvents" Inputdevice "cursor" "SendCoreEvents" Inputdevice "eraser" "SendCoreEvents" Option "AIGLX" "true" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "enable" EndSection etter det så typet jeg inn beryl-manager i terminalen og fikk denne feilmeldingen: peter@peter-desktop:~$ beryl-manager peter@peter-desktop:~$ Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". hva er galt? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Sjekk i xorg.conf at Load "dri" ikke er kommentert ut. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Sjekk i xorg.conf at Load "dri" ikke er kommentert ut. 8874883[/snapback] hva mener du med kommentert ut? At den har forsvunnet? Den er fortsatt der i xorg.conf.... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Både fglrxinfo og xorg ser riktige ut. 3d chessen din trenger nok composite, og som andre harpoengtert støttes ikke det av fglrx driveren fra ati. 3d akselerasjonen er det derimot ingen ting i veien med og du vil dermed kunne spille 3d spill (som doom 3 og openarena) uten problemer. 8874291[/snapback] Hvordan kan spillet trenge composite? Composite manageren sluger netop en masse af dine resourcer, hvilket resulterer i, at man bør lukke sin composite manager (compiz/beryl). Måske misforstår jeg deg? Endvidere kan jeg heller ikke helt forstå, hvorfor han bør opsætte XGL, når AIGLX allerede er indbygget i Xorg 7.2, som er standard i 7.04? Selv kørte jeg i januar Kubuntu (et kort besøg på en ustabil distro), og fik uden nogen form for problemer Beryl kørende under aiglx, ved bare et par få klik (excl opsætning af gfx driver, som er nvidia). Kororaa, som er en live-cd composite demo virker også helt fint for mig på en maskine med x800.. litt mystisk. Og ja, opsætning af ati er virkelig et mareridt under linux.. jeg brugte over en uge og nogle dage på bare at terpe igennem, at installere ati under SuSE 10.0. Min største medfølelse.. Mvh En lykkelig nVIDIA og ArchLinux bruger 8874536[/snapback] Jeg må si jeg er litt blank på området med spill og composite, men jeg regner med at man kan lage spill som bygger på composite på lik linje med desktopeffekter. Grunnen til at jeg kom til den konklusjonen var at tråstarter hadde problemer med nettopp 3d chess. Problemet med ati kortene er at ati enda ikke har lagt til composte støtte i fglrx driverne slik nvidia har i sine drivere. Derfor støtter ikke ati driverne aiglx noe som gjør at man må bruke xgl i stede, noe jeg egentlig ikke anbefaler for da mister man 3d støtten (om jeg tar helt feil). Som du skisserer er alt mye lettere med nvidia kort. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Forresten så prøvde jeg å optimere min xorg.conf til aiglx, og fulgt denne guiden til oppsetning av aiglx så nå er xorg.conf slik: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor # /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file)# # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the xorg.conf(5) manual page. # (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Section "Module" Load "bitmap" Load "ddc" Load "dri" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "vbe" Load "dbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" Option "XkbVariant" "nodeadkeys" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "stylus" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "stylus" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "eraser" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "eraser" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "cursor" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "cursor" Option "ForceDevice" "ISDV4"# Tablet PC ONLY EndSection Section "Device" Identifier "ATI RADEON 9800XT" Driver "fglrx" Busid "PCI:01:00:0" Option "XAANoOffscreenPixmaps" "true" EndSection Section "Monitor" Identifier "SyncMaster 753s" Option "DPMS" Horizsync 28-51 Vertrefresh 43-60 EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "ATI RADEON 9800XT" Monitor "SyncMaster 753s" Defaultdepth 24 SubSection "Display" Depth 1 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" screen "Default Screen" Inputdevice "Generic Keyboard" Inputdevice "Configured Mouse" Inputdevice "stylus" "SendCoreEvents" Inputdevice "cursor" "SendCoreEvents" Inputdevice "eraser" "SendCoreEvents" Option "AIGLX" "true" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "enable" EndSection etter det så typet jeg inn beryl-manager i terminalen og fikk denne feilmeldingen: peter@peter-desktop:~$ beryl-manager peter@peter-desktop:~$ Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0". hva er galt? 8874561[/snapback] Som tidligere sagt av flere i denne tråden støtter ikke fglrx driveren aiglx, så du kan bare glemme å optimalisere for det. For å bruke beryl eller compiz er du nødt til å legge inn xgl (noe jeg ikke anbefaler) eller vente til ati får ut fingern Her er en guide for xgl (vet ikke hvor gammel den er): https://help.ubuntu.com/community/Composite...c7dae1eec8325bc Hvis du vil bruke en ustabil open source driver (radeon driveren) kan du faktisk få aiglx til å fungere med ditt kort. Sjekk denne guiden: http://www.howtoforge.com/ubuntu_feisty_beryl_ati_radeon Vær klar over at både xgl og den usabile 3d støtten i radeon driverne kan gjøre systemet ditt ganske shaky og jeg råder deg til å klare deg uten 3d effekter hvis maskinen din skal brukes til viktig arbeid og slikt. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Som tidligere sagt av flere i denne tråden støtter ikke fglrx driveren aiglx, så du kan bare glemme å optimalisere for det. For å bruke beryl eller compiz er du nødt til å legge inn xgl (noe jeg ikke anbefaler) eller vente til ati får ut fingern Her er en guide for xgl (vet ikke hvor gammel den er): https://help.ubuntu.com/community/Composite...c7dae1eec8325bc Hvis du vil bruke en ustabil open source driver (radeon driveren) kan du faktisk få aiglx til å fungere med ditt kort. Sjekk denne guiden: http://www.howtoforge.com/ubuntu_feisty_beryl_ati_radeon Vær klar over at både xgl og den usabile 3d støtten i radeon driverne kan gjøre systemet ditt ganske shaky og jeg råder deg til å klare deg uten 3d effekter hvis maskinen din skal brukes til viktig arbeid og slikt. 8875031[/snapback] Takk for links... Jeg vil gjøre alt for 3D-effekter!! Jeg kan jo bare spille de spillene jeg vil i windows... Lenke til kommentar
archlinux_user Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg må si jeg er litt blank på området med spill og composite, men jeg regner med at man kan lage spill som bygger på composite på lik linje med desktopeffekter. Grunnen til at jeg kom til den konklusjonen var at tråstarter hadde problemer med nettopp 3d chess. Problemet med ati kortene er at ati enda ikke har lagt til composte støtte i fglrx driverne slik nvidia har i sine drivere. Derfor støtter ikke ati driverne aiglx noe som gjør at man må bruke xgl i stede, noe jeg egentlig ikke anbefaler for da mister man 3d støtten (om jeg tar helt feil). Som du skisserer er alt mye lettere med nvidia kort. 8874984[/snapback] Ahh.. vise ord. Kororaa live-cd'en var også med xgl.. Ikke så mærkeligt, at den virkede så. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg må si jeg er litt blank på området med spill og composite, men jeg regner med at man kan lage spill som bygger på composite på lik linje med desktopeffekter. Grunnen til at jeg kom til den konklusjonen var at tråstarter hadde problemer med nettopp 3d chess. Problemet med ati kortene er at ati enda ikke har lagt til composte støtte i fglrx driverne slik nvidia har i sine drivere. Derfor støtter ikke ati driverne aiglx noe som gjør at man må bruke xgl i stede, noe jeg egentlig ikke anbefaler for da mister man 3d støtten (om jeg tar helt feil). Som du skisserer er alt mye lettere med nvidia kort. 8874984[/snapback] Xgl starter en windowmanager i windowmanageren. Du har dermed to "lag" med screens, ene har direct rendering, andre har ikke. Slikt jeg har forstått det. Litt mer relatert til trådstarters behov: Jeg har selv ati-kort, og testet den åpne radeondriveren. Beryl/Compiz funket som en drøm. Eneste som er litt kjipt er at driveren var ustabil på mitt system. (X ble restartet en gang pr andre time eller noe i den duren) Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Xgl starter en windowmanager i windowmanageren. Du har dermed to "lag" med screens, ene har direct rendering, andre har ikke. Slikt jeg har forstått det. Litt mer relatert til trådstarters behov: Jeg har selv ati-kort, og testet den åpne radeondriveren. Beryl/Compiz funket som en drøm. Eneste som er litt kjipt er at driveren var ustabil på mitt system. (X ble restartet en gang pr andre time eller noe i den duren) 8876780[/snapback] Jeg skjønte ikke helt den siden.... er det ingen veiledning til hvordan man får denne åpne driveren? Mener du den som er på ATI's hjemmeside? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Xgl starter en windowmanager i windowmanageren. Du har dermed to "lag" med screens, ene har direct rendering, andre har ikke. Slikt jeg har forstått det. Litt mer relatert til trådstarters behov: Jeg har selv ati-kort, og testet den åpne radeondriveren. Beryl/Compiz funket som en drøm. Eneste som er litt kjipt er at driveren var ustabil på mitt system. (X ble restartet en gang pr andre time eller noe i den duren) 8876780[/snapback] Jeg skjønte ikke helt den siden.... er det ingen veiledning til hvordan man får denne åpne driveren? Mener du den som er på ATI's hjemmeside? 8877225[/snapback] Unnskyld, jeg rota litt der! Sjekk denne som Turgon postet. Det er de driverne jeg pratet om :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå