Gå til innhold

Beste windows til spill og 3d programmer

Anbefalte innlegg

Mmkay.. nå er maskina mi klikk og jeg vil installere en ny windows! hva anbefaler dere??

Jeg bruker maskina mest til spilling og noe animering!

Og jeg trenger Drivere som er optimert for å få mest mulig ut av min 2 år gamle maskin!

Jeg vil spille ALLE spillene mine, også de gamle DOS spillene.. har en del av dem.. :-)

specs:

Hovedkort : Asus A7M266

Cpu : AMD Athlon Xp 1700+

Ram : 768 DDR (260 fsb, maskina klikker bare hvis jeg har på 266 :) )

Skjermkort : Asus V7100-T Geforce 2 mx/400

Lydkort : Soundblaster Live! 1024

Nettverkskort: 3com Fast ethernet 3c905-lx complete pc management 10/100mbit (e.l)

Harddisk : Western Digital Special Edition 80Gb

ROM'S : En føkka 16x40x Pioneer dvd spiller

En føkka 16x10x40 Memorex brenner

En diggbar sony 3,5" diskettstasjon :-)

(Edit: Skriveleif :-) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win2k? Funker alle spill på det da? er ikke sikker jeg siden det er ganske nytt! Jeg tror faktisk jeg holder en finger på win98se..

Men som sagt jeg trenger EN MASSE for og i mot diverse windowser

Kanskje Amithlon hadde vært saker?? eller Lindows?

Lenke til kommentar

Med de specs'a dine der ville jeg kjørt dual-boot : Windows XP Pro for de nye gloriøse spillene og Windows 98SE for gamle DOS spill, tror den skal takle det.

Men du bør absolutt kjøre inn siste bios versjon og laste ned alle de nyeste driverne til kortene dine, fortrinnsvis fra produsenten hvis de er oppdaterte.

Siste BIOS og drivere kan lastes ned her

http://www.asus.com.tw/support/download/it...odelName=A7M266

Lenke til kommentar
Windows XP, med Service Pack 1. Enkelt, stabilt og kjempebra til spill. Det er lite forskjell eller ingenting forskjell mellom XP og 2000, så det er hva du selv har lyst på. En av dem. WinME eller 98SE ser jeg ikke vitsen å tenke på engang.

Da får han ikke kjørt DOS-programmer. Det går nemlig ikke under XP.

Lenke til kommentar

98. 2K og senere emulerer bare DOS. Jeg har forsøkt å kjøre DOS spill på XP og 2k uten hell. Dette KAN naturlig nok ha noe å gjøre med at jeg:

Ikke gadd å prøve nevneværdig mye

Aldri har brukt DOS aktivt som et primært OS og derfor kan temmelig lite annet enn noe skripting...

Lenke til kommentar

muffinman: hahahaha,,, du må virkelig fortelle meg hvor du har hørt det! til deg og alle andre,, litt research skader ikke før man rådgir andre.

jeg anbefaler winXP eller 2k, stabilt, enkelt og sikkerhetsmessig tryggere enn win98. en ting til, gutten sier at han skal animere og spille, de fleste spill du kjøper idag(jeg påstår nesten alle spill) er laget for å kunne spilles i win2k/XP. gå for xp hvis du holder på med multimedia siden det er spesialisert på det området i forhold til win2k. men alt avhenger av din maskinvare selvfølgelig. mye RAM er noe du kanskje trenger først og fremst.

Lenke til kommentar
muffinman: hahahaha,,, du må virkelig fortelle meg hvor du har hørt det! til deg og alle andre,, litt research skader ikke før man rådgir andre.  

Nåja, var da ikke helt galt. Du kan simulere dos på xp og 2k. Men du kan ikke bruke ekte dos programer i winxp/2k. Det kan du i 9x versjonene.

Windows NT, 2000, and XP all have a "Command Prompt" which is similar to the orignal MS-DOS command prompt. The new Windows command prompt has some differences from the original MS-DOS command prompty

Lenke til kommentar

DOS spill ER morsomt!! :p

nevner noen av spillene jeg har som ikke går under winxp

(ja det er det jeg bruker nå)

Fragile Allegiance <-- Føkka opp lyd

Lost Vikings2

Carmageddon <-- funker jo .. men men

Ultimate Doom v 1.9 :-)

Duke Nukem

Quake1

Pro Pinball Colllectors Edition

Commandos

Cannon Fodder 2 (1'ern er kulere med den er på Amiga)

Red Alert 1

Nfs Porche 2000 <-- klikker etter 30 sec

Elite 2 Frontier

Genewars

Dune 2 :-)

A10-Cuba

Heroes Of Might And Magic 2

Caesar 3

Pharaoh

Settlers2 <-- funker, men noen ganger klikker det bare

Yep, har ikke testa alle men det er slike gamle spill som er konge å spille igjen!

Orker ikke å spille alle de spillene på min gamle Compaq 4162 med P200MMX og 56 meg ram.. ati rage 2 skjermkort og sånt!

Dual boot?? neh, jeg veit ikke.. har prøvd det før men da fikk jeg en frakk melding i win98 hver gang jeg prøvde å starte et program..

"Not enough memory to start program"

Kan hende det var fordi jeg ikke hadde skrudd på en pagefile men ekke sikker på det!

Ja, også vil jeg ha optimal utnyttelse av 3D Studio Max 4.25, Rhino3D, Poser 5, Adobe Photoshop 5.0 og Paint

Lenke til kommentar

Normalt ville jeg ikke anbefale Windows 98 (eller 98SE) ettersom det er altfor ustabilt til å være verdt bryet, men hvis du absolutt må spille eldre DOS spill i Windows, er det nok Win98SE du bør satse på. Det beste er å installere både Windows 98SE og XP (på forskjellige partisjoner). På den måten kan du bruke Win98 til DOS-spill, og WinXP til alt annet.

Siden Windows 98SE har for lite minne (conventional memory) til å kjøre de mer krevende DOS-spillene likevel, bør du kanskje vurdere å skaffe en MS-DOS bootdisk med lyd- og cd-rom-drivere.

Lenke til kommentar

Har fått til de fleste DOS spill i både 2k og XP. Problemet ligger som regel på lydsiden, siden hverken 2k eller XP tillater at programvare akksesserer hw direkte (som jo 99% av alle DOS spill gjør når de feks. bruker lydkortet).

Trikset da er å enten disable all lyd/musikk (som jo er kjedelig), eller installere VDMSound

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...