Hakkebakk Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg skal snart kjøpe ny data, så lurer jeg på hvilken CPU jeg skal velge. Det står mellom AMD Athlon 64 x2 6000+ og Intel Core 2 Duo E6600. Maksinen skal bli brukt til spill og photoshop. Lenke til kommentar
j.k. Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg skal snart kjøpe ny data, så lurer jeg på hvilken CPU jeg skal velge. Det står mellom AMD Athlon 64 x2 6000+ og Intel Core 2 Duo E6600. Maksinen skal bli brukt til spill og photoshop. 8871175[/snapback] Hei! Begge prosessorene du skal velge en av er meget gode. Jeg vil ikke velge for deg men gå inn på www.tomshardware.com og velg cpu og se på testene i forskjellige programmer. De holder følge med hverandre hele veien. Velger du og heller sammenlikne med intel sin 6700 prosessor så er nok det ett noe sprekere valg. Lykke til med valget. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Pr dags dato er det ingen grunn å velge AMD... de blir slått av INTEL på de aller fleste områder. AMD kommer med ny arkitektur i løpet av sommeren/høsten, det kan bli spennende Men innen den tid er det INTEL som gjelder ang. ytelse Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Nå er vi desverre lei av slike poster som det finnes 1000envis av fra før av. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Men disse to CPU'ene er faktisk så like i ytelse at det bare blir teit med utsagn som "INTEL gruser AMD". Kjøp den billigste, men ta med utgiftene til hovedkort med i regningen, for intels hovedkort er noe dyrere enn amd sine. På en annen side: hvis du skal klokke, vil jeg anbefale E6600. Den klokker langt bedre enn 6000+ (gjennomsnittlig sett) Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Ok, takk for svar Det skal bli spennende å se om AMD klarer å holde følge med Intel igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå