Gå til innhold

Skjermen flimrer - Fujitsu Siemens Amilo

Anbefalte innlegg

Jeg har en snart 3 år gammel Fujitsu Siemens Amilo. Den gjør nytta si til mitt bruk, men nå er jeg litt bekymret.

Skjermen er tidvis mørkere enn det den skal være, og man merker at den "jobber" for å få nok lys. Da ser det ut som om skjermen flimrer eller skurrer, før den etter noen minutter får det lyset den skal ha.

Har jeg et problem, og isåfall, hvilket og hva gjør jeg med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan virke som dårlig kontakt, eller så kan det være at skjermen eller grafikk-kortet synger for siste vers.

Du har vel prøvd å installere f.eks drivere til skjermkortet på ny?

Hvordan virker maskinen om du kobler den til en ekstern skjerm da?

Husk at du mest sansynlig har 5 års reklamasjon på den. Kontakt da butikken der du kjøpte maskinen.

Lenke til kommentar

Da mitt kunnskapsnivå vedr data strekker seg til å bruke maskinen til "husbruk" har jeg ikke prøvd på ting som for meg høres vanskelig ut. Tips for hva jeg konkret gjør for å installere på nytt?

Ellers ser probkemet ut til å oppstå spesielt når jeg begynner å bruke maskinen etter at den har vært i "hvilemodus" med lokket nede men maskinen på.

Lenke til kommentar

Om du har en ekstern skjerm, (Monitor) så kan du prøve å koble den til maskinen.

Da kan du se om det flimrer da og.

Om du ikke har tilgang til noen monitor, så kan du prøve å gå inn på hjemmesiden til fabrikat. Der finner du også noe som heter support.

Der kan du søke etter hjelp, sende epost. ringe til teknikker, eller laste ned drivere f.eks. Der finner du nok også en driver som skal passe til maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...