notalive Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg har en pc her som har kræsja. Når vi starter pc-en får jeg beskjed om å velge siste fungerende systeminnstilliger blablabla, sikkerhetsmodus, sikkerhetsmodus med nettverk osv. Det eneste jeg som fungerer er sikkerhetsmodus, og i sikkerhetsmodus har vi fått fjernet en god del virus og lignende, men får ikke startet opp i sikkerhetsmodus med nettverk, eller på vanlig måte uten å aktivere windows. Hvorfor windows ikke er aktivert vet jeg ikke, for pc-en har vært i bruk i over et år. Windows er som sagt ikke aktivert så spørsmålet blir da hvordan får vi aktivert windows? Vi kan ikke formatere harddisken pga. 13 gigabyte data som må berges. Er det noen som har et forslag til hvordan vi kan ordne dette? Lenke til kommentar
Star Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Dersom det er XP har aldri jeg fått til å aktivere dersom du lar timeren gå ned til 3-4 dager eller mindre.. Maskinen starter opp i sikkerhetsmodus.. Da kan du ta kopi til ekstern USB harddisk evnt. flyttbar USB enhet ( minnepinne, mp3 spiller el.) Eller du kan flytte harddisken over i en annen maskin dersom du har tilgang til dette og vet hvordan du gjør det Da er det veldig enkelt og ta kopi av det du trenger *star Lenke til kommentar
notalive Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Beklager, det er windows xp, ja. Jeg nevnte for så vidt ikke at jeg fikk tilgang til dokumentene i sikkerhetsmodus, men har ikke benyttet denne muligheten fordi jeg ikke har en bærbar enehet å overføre til - Men jeg skal muligens bestille en mp3-spiller snart så skal få ordnet det. Håpet bare det var en annen mulighet. Takker for svar. Edit: Vet noen hvorfor jeg får beskjed om å aktivere windows over et år etter den ble tatt i bruk? Pc-en er kjøpt fra komplett(ferdigbygd) Endret 15. juni 2007 av notalive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå