able Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvor mye tåler et digitalkamera egetlig? Hva med minnekortene? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Minnekortet og elektronikken er ikke noe problem i kulda. Derimot er alle bevegelige deler som er smurt inn med grease et problem samt batteriet. (Det finns siliconbasert grease som ikke blir påvirket av temperaturer) Håndboka burde gi deg et svar. Mitt kamera trives best i temperaturer mellom 0ºC til 40ºC, men har brukt det ned i -15ºC. Se under spesifikasjoner - bruker å stå nesten bakerst i håndbøkene. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har nå brukt Olympus C-730UZ utendørs i 20-30 minusgrader i noen dager uten problem. Både til filming og fotografering. Batteriene tømmes ganske fort ved så lave temperaturer; men batterier koster jo ikke så mye (kjøp deg 3 sett så du har noen å veksle på). Har aldri hørt om at minnekort får trøbbel i kulde. Du må imidlertid være forsiktig for å unngå kondens når du tar med kameraet inn igjen. La kameraet ligge i en veske eller noe annet beskyttende helt til det har fått romtemperatur, så kan du ta det fram igjen og studere de flotte bildene.. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Mitt HP 850 har problem med kulde. Dvs. minnekortet kan ikke leses direkte, jeg må ta det ut og sette det inn igjen (SD kort). Har ikke hatt dette problemet med mitt forrige kamera som brukte Compact Flash kort. Er interessert i å høre om andre med HP 850 har samme problem. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Mitt HP 850 har problem med kulde. Dvs. minnekortet kan ikke leses direkte, jeg må ta det ut og sette det inn igjen (SD kort). Har ikke hatt dette problemet med mitt forrige kamera som brukte Compact Flash kort. Er interessert i å høre om andre med HP 850 har samme problem. I hvor sterk kulde snakker du om? Vurderer å kjøpe 850, men er litt i tvil hvis det ikke virker som det skal ved noen minusgrader. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Vet ikke om det skyldes konstruksjonen av kameraet, en feil på kameraet eller en feil med minnekortet. Det som skjer at jeg får card unreadable når jeg har slått det på. Må da ta kortet halvveis ut og sette det inn igjen (det skjer ikke hver gang, men av og til). Det var ca 15 minus da dette skjedde. Har ikke skjedd når det er varmere (plussgrader). Håper det hjelper å skifte minnebrikke, kjøper større brikke til uka. Hvis ikke tror jeg kameraet må inn for en liten sjekk. Har ikke lest noen spesifikasjoner for hvilket temperaturområde kameraet er testet for. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Du finner ikke mange kameraer som produsenten vil garantere for i temperaturer under 0 grader. Hvis du sender det inn til sjekk så ville jeg ikke nevnt at du har brukt det i -15 -flff Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Mitt HP 850 har problem med kulde. Dvs. minnekortet kan ikke leses direkte, jeg må ta det ut og sette det inn igjen (SD kort). Har ikke hatt dette problemet med mitt forrige kamera som brukte Compact Flash kort. Er interessert i å høre om andre med HP 850 har samme problem. I hvor sterk kulde snakker du om? Vurderer å kjøpe 850, men er litt i tvil hvis det ikke virker som det skal ved noen minusgrader. To personer her på jobb har kjøpt 850, og begge opplevde at kameraet krasjet i løpet av jula! Det må ssv kjøres tomt for strøm, og la ligge over natten for å bli resatt. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Vet ikke om det skyldes konstruksjonen av kameraet, en feil på kameraet eller en feil med minnekortet. Det som skjer at jeg får card unreadable når jeg har slått det på. Må da ta kortet halvveis ut og sette det inn igjen (det skjer ikke hver gang, men av og til). Det var ca 15 minus da dette skjedde. Har ikke skjedd når det er varmere (plussgrader). Håper det hjelper å skifte minnebrikke, kjøper større brikke til uka. Hvis ikke tror jeg kameraet må inn for en liten sjekk. Har ikke lest noen spesifikasjoner for hvilket temperaturområde kameraet er testet for. Kan det være kondensproblemer? Har selv fått mitt S304 til å hikke etter å ha tatt det med i bilen uten beskyttelse. La kameraet temperere seg i en veske i god til før du bruker det. Tok bilder med S304 i mellom -20 og -30 grader i jula. Ikke noe problemer. Lenke til kommentar
Solow Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Tok bilder i ca 22 minus med mitt HP 720 uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå