Nosferatu Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Jeg har støtt på ett merkelig problem med to ulike pc'er. 1: Hvis en prøver å endre oppløsning så blir skjermen svart og pcene fryser (skjermen går ikke i standby). 2: Hvis en prøver og Alt tabbe ut av spill (Les:WoW) så blir skjermen svart og pcene fryser ( skjermen går ikke i standby). 3: Hvis en prøver å endre display settings i spill (Les:WoW) så skjer det samme, skjermen blir svart og pcene fryser uten at skjermen går i standby. PC nr.: 1 AMD XP2700+ 1 GB Twinmos Ram HK: MSI KT4V GFX Kort: GeForce 5600 PC nr.: 2 AMD 64 3200+ 1GB Corsair Ram HK: MSI K8T NEO2-F V2 GFX: Gainward GeForce 7600 GS Begge systemene er ny-installert med WinXP SP2 og med de nyeste driverene. Noen som har vært borti dette? har surfa rundt på nett i lange tider, men ikke funnet noen løsning. Tviler på at det har noe med WoW å gjøre siden det ikke er mulig å endre oppløsning i windows heller. har testa med to forskjellige skjermer, en 20" Wide og en 17 CRT. Samme prob. Ingen feilmendinger eller lyder, bortsett fra ett par knepp i høyttalerene, skjermene blir bare svarte og pcene fryser. EDIT: Rekkefølgen som driverene blir innstallert i er visst ikke likegyldig når det kommer til VIA chipset. Chipset drivere først, så skjermkort og deretter alt annet. Har hatt Nforce selv i så mange år at jeg hadde glemt det der, men i det jeg leste om det så ringte det ei bjelle, å vist søren fungerte det. 10 timer med prøving, feiling og forum surfing for en liten bagatell som det der. Skammer meg nesten litt, for jeg burde absolutt ha husket det der Endret 16. juni 2007 av Nosferatu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå