leifhan Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Har 2 pcer som jeg ønsker skal kunne dele filer/disker mellom seg. De er begge koblet til samme trådløse router. Den stasjonære pcen har XP, mens den bærbare har Vista. Begge får internett fra samme router, men ingen av dem finner hverandre. Har også kjørt nettverksveiviser på begge uten at det fungerte. Hva kan jeg gjøre for at pcene finner hverandre? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvilken versjon av Vista og hvilken versjon av XP. Hvilken Router Bruker du rette kabler, VANLIGE og ikke kryssa (sjekk at det ikke står "Crossover" på kabelene). Det Lyser på router og maskinene der kabelenne er koblet til? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei og velkommen til forumet! Sjekk hvilken IP-adresse hver av PCene har. Muligens prøv med å gi de manuell IP-adresse. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
leifhan Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Hvilken versjon av Vista og hvilken versjon av XP. Hvilken Router Bruker du rette kabler, VANLIGE og ikke kryssa (sjekk at det ikke står "Crossover" på kabelene). Det Lyser på router og maskinene der kabelenne er koblet til? 8870047[/snapback] Vista Home Premium på den bærbare, og XP Home på den stasjonære. Routeren er en D-Link Air Plus G Bruker helt vanlige nettverkskabler ja, og det lyser på router og maskiner Lenke til kommentar
leifhan Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Hei og velkommen til forumet! Sjekk hvilken IP-adresse hver av PCene har. Muligens prøv med å gi de manuell IP-adresse. Hilsen, efikkan. 8870096[/snapback] Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Hakkebakk Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du må kanskje deaktivere Internet Security hvis du har. Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Bruker du rette kabler, VANLIGE og ikke kryssa (sjekk at det ikke står "Crossover" på kabelene). 8870047[/snapback] Så lenge han får internett på begge maskinene, så er kablene rett type! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Deaktiver brannmurene. Og prov a ha samme Arbeidgruppe (hoyreklikk pa min datamaskin -> egenskaper) Lenke til kommentar
1915 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) skriv \\"IP-adresse" i kjør =) okei feks \\192.168.1.110 Endret 26. juni 2007 av 1915 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå