Gå til innhold

Thermalright Ultra-120 eXtreme, bruker-erfaringer!

Keff

Anbefalte innlegg

Skal ikke påstå jeg vet hva "CFM" står for, men hvor mye tilsvarer 81m^3/h i CFM?

Det blir jo ganske umulig å finne en bra vifte da, siden det er store feil i prisguiden :hmm:

9118870[/snapback]

81m3/h er 47cfm.

EDIT: DVS at en vifte på 120m3/h skulle holde.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har så å si endevendt prisguiden nå, men jeg kan ikke finne vifter som har over 75CFM og som ser brukbare ut?

Kunne du tatt en kjapp sjekk?

Link (120mm - min 75CFM): https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

9130082[/snapback]

denne for eksempel, eller andre i samme serie som er i andre farger.

Har f.eks en Bitspower vifte, en ThermalTake vifte, og fire Yate-Loon vifter her hjemme som blåser over 75kfm.

Fant ikke noe link til verken bitspowervifta eller thermaltake sin, men Yate Loon er å få veldig billig i utlandet, bare sjekk ut www.petrastechshop.com.. Tror jeg bestilte 4 stykk for 200 eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Ser fra den Petra-siden at de også har Thermalright-kjøleren. Vil det lønne seg å kjøpe den derfra, eller blir det toll eller andre avgifter som vil øke prisen betraktelig?

9130413[/snapback]

Jeg slapp toll, da jeg ba PTS merke pakken som Gifts, dvs gaver.

Det vil nok lønne seg ja, frakten ble heller ikke serlig dyr.

Men blir den stopt i tollen for kontrollsjekking, kan det bli dyrt.

Lenke til kommentar

Okei, så isteden for å sende inn vanlig bestilling bør jeg sende mail i steden? Eller kan jeg legge til kommentar noen plass?

Men fanken, om sokkelen ikke skulle være plan sliter jeg litt, så det er vel litt risky :hmm:

Edit: Ser nå du har lagt til en del vifter. Nr. 1 og 3 var litt høy desibel på synes jeg, men Mist-viften ser bra ut.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Okei, så isteden for å sende inn vanlig bestilling bør jeg sende mail i steden? Eller kan jeg legge til kommentar noen plass?

Men fanken, om sokkelen ikke skulle være plan sliter jeg litt, så det er vel litt risky :hmm:

Edit: Ser nå du har lagt til en del vifter. Nr. 1 og 3 var litt høy desibel på synes jeg, men Mist-viften ser bra ut.

9130433[/snapback]

Send mail.

Den absolutt enkleste måten er å betale med paypal, men har du ikke mulighet til det sånn som meg, kan du gjøre et slags "Internation Money Order". Nevn det i mailen i så fall.

Lenke til kommentar
På thermalright ultra120extreme holder en nexus 120mm helt fint, og den pusher vel rundt 36CFM maks... jeg kjører min på rundt 500-700rpm (maks er 1000rpm) og har ingen problemer, cputemp ved last er under 60 grader.

9130846[/snapback]

Det ville jeg sagt er mye, hadde like\bedre temperaturer med min ThermalTake big Tyhpoon.

Kjøp heller en kraftigere vifte, å sett heller ned hastigheten vis du skal sove f.eks.

Pass også på at du har god luftgjennomstrømning i kabinettet.

Lenke til kommentar

Heh, det du ikke får med deg her er at viftehastigheten på alle viftene i maskina er satt omtrent i bunn, om jeg fyrer alt til maks så får jeg maks 45C ved load, da sviver cpuvifta på 1100rpm...

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
Okei. Så selv om viften ikke kan styres med en "rheostat" eller hva det heter, så er det mulig å stille RPM ved hjelp av et program i Windows? (Som f.eks. Speedfan?).

9133377[/snapback]

Det finnes rheostat i hovedkortet, og viftene kan styres via bios, medfølgende program til hovedkort, eller tredjepartsprogrammer som f.eks speefan nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...