Danny92 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hei! Jeg har et litte problem med slax - killbill. Alltså allt virker osv, men når jeg skal slå av pcen og når jeg er på igjen så er allt som før. Det er så irriterende og gjøre alle instilinger på nytt og laste ned de programene jeg bruker Går det an på en måte og fikse dette? Edit: Har det på en usb-penn 512mb(hvet det ikke er mye men holder). Endret 15. juni 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) SLAX er i prinsippet en LiveCD distro. Utvikler sier også selv at han ikke har en "install to disk" funksjon pga SLAX er tilpasset å være livecd. En kan selvsagt legge slax på en USB-disk slik du har gjort. Men det skriptet som fikser det tar i praksis å kopierer innholdet på CDen og legger det på usb-stikken. SLAX på usb-stikk funker fortsatt som en livecd. Hvis du vil beholde programmet og innstillinger må du lagre disse på USB-stikken. SLAX oppretter et virtuelt filsystem i minnet så å lagre til / eller /home vil sannsynligvis ikke funke. Min usb-disk med SLAX monterer hardisken under /mnt/hda1. Har ingen erfaringer med innstillinger, så der kan jeg ikke hjelpe. Når det gjelder programmer så er det en enkel løsning om du bruker SLAX gode modul system. Hvis du f.eks. ønsker å installere VLC, last ned vlc modulen og lagre den til mappen modules på disken. Har ikke SLAX med meg her så jeg får ikke skjekket, men mener å huske at det er /mnt/hda1/modules Endret 16. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Okey, men finnes det en annen mini distro som funker på usb men som også da kan bli skrivebar? Ps. Skal se mer på slaxen.. Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Puppylinux lagrer alle filene, instillingene og programmene, både om den er på en minne-pinne eller om den er live-cd (multisession-cd/dvd) Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Tusen takk, skal teste det Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Okey, men finnes det en annen mini distro som funker på usb men som også da kan bli skrivebar?SLAX er nå skrivbar, men saken er at du ikke lagrer på disken hvis du bare lagrer en fil til filsystemet. Du må spesifisere lagring til /mnt/hda1btw, bruker SLAX på disken min nettopp fordi det er så enkelt å legge til programmer. edit: du kan lagre innstillinger også, jeg vet bare ikke hvordan Dog tipper jeg at du kan det ved å redigere konfigfilene som ligger på disken, evt sette opp SLAX slik du liker og så kopiere de relevante konfigfilene fra det virtuelle filsystemet til disken... Ps. Skal se mer på slaxen..Gjør det, ikke gi etter for de gale Puppylinux brukerne Endret 16. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå