Pålarn Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei! Trenger litt hjelp med å begrense hastigheten på ruterutgang(port) Får straks inn 12mb linje her, så vil jeg ikke at leieboere skal bruke hele linjen. Så derfor lurte jeg på om det gikk an å begrense PORT på routeren? Har 2 rutere, så tenkte å koble det slik: Altså, rett og slett begrense utporten på D-link som går til Linksys. (evnt bytte D-link og Linksys rutere) Evnt. andre metoder å gjøre dette på? Håper dere skjønte det Takker for alle svar Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ingen som veit om det er noe mulighet for å begrense hastigheten på den ene ruteren? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg vet ikke hva denne ruteren din støtter, men se etter QOS. Dette skal gjøre jobben. Hvis ikke så får du sette opp en pc i mellom som du kjører noe ala. netlimiter på. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hvilken versjon linksys har du? Versjon-xx? Står på den svarte lappen under. Men 3.parts firmware på linksysen(wrt54g/gl/gs) så kan du sette max hastighet ut på hver av lan portene. Da setter du bare Dlinken hos leieboeren. Endret 17. juni 2007 av taz Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Model No WRT54G 2.2 Står den under den! Var akkurat noe slikt jeg tenkte på som du meiner over her med den firmwaren! Hvor får jeg tak i dette? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/index.php Funker fint på den versjonen du har. 3.) Linksys WRT54G/GS (any version) flashing notes: --------------------------------------------------- -For upgrading from the original Linksys firmware, please use the generic mini version (dd-wrt.vXX_mini_generic.bin) and flash it from the web GUI interface. After this first flashing you can change to any other distribution, if you want. -For flashing via the web GUI interface, always use the included 'generic' binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades. Nyeste er dd-wrt.v23 SP2 Ellers så finne du mere info her http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G Bildet er fra Mini versjonen. Endret 18. juni 2007 av taz Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Suuupert du Skal se på det med engang vi flytter ned dit Slutten av uka eller noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå