Gå til innhold

Problemer med å sette en div tag på et jpg bilde!

Anbefalte innlegg

Jeg driver med en hjemmeside der jeg skal ha en besøksteller. Besøkstelleren skal ligge PÅ et JPG bilde. Hvordan gjør jeg dette? Nå har jeg satt inn en Div Tag med en tabell i, inni tabellen ligger besøkstelleren. Siden ligger på nettet, men når jeg forandrer størrelse på vinduet, flytter besøkstelleren seg... Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan legge den linken på en jpg bilde? Vet ikke helt hvorfor jeg har den i en tabell jeg. hehe...

Hva med en link?

Det er sikkert måten du posisjonerer div'en på... Hvorfor har du telleren i en tabell?

-C-

8870264[/snapback]

Lenke til kommentar

htmldog er ett smart sted å begynne med programmering.

(X)HTML og CSS er forresten ikke programmering, men derimot et markupspråk.

OnTopic:

Jeg ser at besøks telleren bruker position:Absolute som gjør at den står på samme plass uansett. "Layouten" bruker mest margin: 0 auto; som midtstiller siden automatisk etter bredden på browser vinduet.

#Layer3 style: (Prøve deg litt fram med margin-left: %; til du finner noe som passer)

#Layer3 {
width:70px;
height:25px;
z-index:3;
margin-top: 625px;
margin-left: 25%; /* % av browser vinudet */
}

Lenke til kommentar

Så da skal position være noe annet enn absolute? Hva skal jeg skrive som position da? Prøvde å ta vekk position:absolute; , men da får jeg ikke flyttet på telleren i det hele tatt.. :( den skal ligge over Nordland Nettdesign logoen nede på siden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...