Gå til innhold

Sporing med Mio Digiwalker c520t

MemorX

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte jeg skulle gjøre en liten innsats på Openstreetmap.org og kartlegge noe av det som mangler i byen jeg bor i. Siden satelittbildene som brukes når man tegner kartene ikke har god nok oppløsning, blir det et problem å se veiene.

Tjenesten har en mulighet for å laste opp GPS-traces i .gpx-format, og dette ville vært til stor hjelp når man skal tegne opp veiene.

Familien har akkuratt gått til innkjøp av en Mio Digiwalker c520t, og denne har muligheter for sporing. Men jeg kan ikke se at jeg kan få noen .gpx filer ut av den?

Den sporer som bare det, men når jeg søker gjennom dataminnet på enheten finner jeg ingen slike filer. Det er imidlertid et valg som heter "Lag NMEA/ SIRF-logg" under valgene for sporloggene. Har dette noe med .gpx formatet å gjøre?

Hvis det er noen som har gjort noe lignende med en slik enhet, hadde det vært kjempefint om dere hørte fra dere.

Programvaren på enheten er Mio Maps v3.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg tenkte jeg skulle gjøre en liten innsats på Openstreetmap.org og kartlegge noe av det som mangler i byen jeg bor i. Siden satelittbildene som brukes når man tegner kartene ikke har god nok oppløsning, blir det et problem å se veiene.

Tjenesten har en mulighet for å laste opp GPS-traces i .gpx-format, og dette ville vært til stor hjelp når man skal tegne opp veiene.

Familien har akkuratt gått til innkjøp av en Mio Digiwalker c520t, og denne har muligheter for sporing. Men jeg kan ikke se at jeg kan få noen .gpx filer ut av den?

Den sporer som bare det, men når jeg søker gjennom dataminnet på enheten finner jeg ingen slike filer. Det er imidlertid et valg som heter "Lag NMEA/ SIRF-logg" under valgene for sporloggene. Har dette noe med .gpx formatet å gjøre?

Hvis det er noen som har gjort noe lignende med en slik enhet, hadde det vært kjempefint om dere hørte fra dere.

Programvaren på enheten er Mio Maps v3.

På forhånd takk.

Ser det er en stund siden dette innlegget, men svarer likevel.

Vil anbefale å ta en titt på wikien: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Making_GPX_Tracks. Programmet du er ute etter heter GPSBabel; kommer med GUI på windows så det skal være lett å bruke. Programmet lar deg konvertere NMEA-sporlogger til gpx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...