AmoCk Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Når jeg skal laste ned noe, så stopper det opp plutselig i 5-10 sek, for så å begynne å laste ned igjen. Dette fører til en hel del korrupte filer osv. Jeg har byttet nettvekskort uten resultater. Dette skjer på flere nedlasingsprogrammer. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Ever Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 NGT i Bergen by any chance? Sliter med akkurat det samme i direct connect. Har ikke prøvd andre programmer. Begynte rett før jul. Det skjer simultant på alle transfers, og det kicker inn igjen samtidig også. Lenke til kommentar
Bjart-to Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 NGT i Bergen by any chance? Sliter med akkurat det samme i direct connect. Har ikke prøvd andre programmer. Begynte rett før jul. Det skjer simultant på alle transfers, og det kicker inn igjen samtidig også. Jeg har også NGT i Bergen, men det skjer ikke meg. Ikke for å være "høy på pæren". Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Når jeg skal laste ned noe, så stopper det opp plutselig i 5-10 sek, for så å begynne å laste ned igjen. Dette fører til en hel del korrupte filer osv.Jeg har byttet nettvekskort uten resultater. Dette skjer på flere nedlasingsprogrammer. Noen som vet hva problemet kan være? Hvis det er Telenor ADSL så er det antagelig at det ikke er satt fast IP på nettkortet. Da vil kortet støtt og stadig rope på en DHCP-server for og få IP og trafikken stopper opp. Løsningen er og sette f.eks IP 192.168.0.1 og nettmaske 255.255.255.0. Men så lenge du ikke oppgir noe info så blir det jo bare gjettninger. Lenke til kommentar
AmoCk Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Nextgentel bravo her. Skal prøve det du sa agvg. Lenke til kommentar
AmoCk Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Tusen takk for at dere hjalp! Nå virker det kjempebra her. Lenke til kommentar
Ever Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvis det er Telenor ADSL så er det antagelig at det ikke er satt fast IP på nettkortet.Da vil kortet støtt og stadig rope på en DHCP-server for og få IP og trafikken stopper opp. Løsningen er og sette f.eks IP 192.168.0.1 og nettmaske 255.255.255.0. Men så lenge du ikke oppgir noe info så blir det jo bare gjettninger. ... Gjelder dette for NGT og? AmoCk hadde jo ngt, og sliter med akkurat samme problemet som meg. Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener her da, er det... Settings - Network Connections - Local Area Connection - Properties - Configure Network Card - Advanced - Network Adress - Value: (lokal ip adresse (i mitt tilfelle 10.0.0.2)) ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 ... Gjelder dette for NGT og? AmoCk hadde jo ngt, og sliter med akkurat samme problemet som meg. Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener her da, er det... Settings - Network Connections - Local Area Connection - Properties - Configure Network Card - Advanced - Network Adress - Value: (lokal ip adresse (i mitt tilfelle 10.0.0.2)) ? Normalt sett skal ikke dette være noe problem med NGT, hva gir kommandoen ipconfig /all deg? Lenke til kommentar
Teddy KGB Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har ngt delta i bergen. Mine nedlastninger stopper opp akkurat på 99,99& downloadet... Ufattelig kjedelig. Skjer alle store nedlastinger for tiden, både i mirc og på dc++. Skjønner ingenting. hjelp? Lenke til kommentar
Ever Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 sendte deg en pm med ipconfig agvg. Har også delta i bergen, og har hatt problemer med downloads siden rett før jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå