Kakebakelate Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 åja, er ikke spesiellt gla i hp nå lengre. laptopen min er snart 9 månder gammel og har vært på reprasjon litt over 3 månder... så Heia HP! får håpe de har delene inne da Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 duh, jeg sier bare "kjøps loven" maskinen skal fikses for samme feil KUN 2 ganger, uansett hva deler som byttes, ved 3 gangs service for samme feil skal du tilbys ny maskin eller penga tilbake. Go Norske Kjøpsloven FTW ! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 duh, jeg sier bare "kjøps loven" maskinen skal fikses for samme feil KUN 2 ganger, uansett hva deler som byttes, ved 3 gangs service for samme feil skal du tilbys ny maskin eller penga tilbake. Go Norske Kjøpsloven FTW ! 8873898[/snapback] Eventuelt Forbrukerkjøpsloven, som faktisk gir deg de rettighetene. Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg har eksakt samme problem som TS beskriver med min dv6000. Den finner dog nettverkskortet i ny og ned, helt random. Men som oftest har jeg måtte klare meg uten wlan. Dette spiller foresten ingen rolle for mitt vedkommende. Nå får jeg svartskjerm, slik som beskrevet her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779028. Styr unna HP Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) På infocare sa de att det var mange olika pc merker som var på reperation, men de fick inte svara på om hp var specielt dåligare än andra. Men hade varit kul o finna fram statistikk.. Endret 16. juni 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 duh, jeg sier bare "kjøps loven" maskinen skal fikses for samme feil KUN 2 ganger, uansett hva deler som byttes, ved 3 gangs service for samme feil skal du tilbys ny maskin eller penga tilbake. Go Norske Kjøpsloven FTW ! 8873898[/snapback] Gjelder dette bare innenfor garantitiden? Dvs at du må ha hatt samme feilen 3 ganger på 1 år? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Tee: holder med at du nevner "kjøps loven" til utsalgs sted eller service verksted. Sindre1: 5 år i Norge. Om 2 servicer er gjort for og fikse samme problem, og problemet kommer tilbake, kan du kreve kjøpet hevet eller ny maskin. Dette gjelder uansett om de har byttet forskjellige deler. feks at maskinen har intermittent "Peep" og de har byttet CPU på ene servicen, og hovedkort på andre, og de vil bytte Wifi på 3. så kan du si nei, bytt PC'en. Den gammle kjøpsloven så var det 3 servicer med samme deler, så den nye er forbedret. Endret 16. juni 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
dominus Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 har du sjekket om wlan er slått på i bios? jeg oppdaterte bios via HP's oppdateringsprogram og da satte den wlan til av.. Lenke til kommentar
Moppskaft Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Merka at USB portene heller ikke fungerte, så da må det være som dere sier, at HK er kaputt. Etter å ha lest dette er jeg helt overrasket. Har alltid trodd at HP var ganske greie PCer :| Takk for all informasjonen! Var iallefall kjekt å høre om den nye Forbrukerkjøpsloven angåenda 2 reperasjoner Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Som jeg sa tidligere så er det HK som er defekt. Fattern fikk beskjed at det var ikke den første maskinen med dette problemet, at det var en feil som er på disse maskinene. Nytt HK skal gjøre susen, men at folk sier HP er dårlig for denne feilen som ikke gjelder hele HP sortimenter er rart. Se på Asus, MSI osv på HK fronten, der hadde mange problemer med A8N SLi-Deluxe, men dette ble rettet og funket fint. Slik vil det alltid være at noe ikke funker, skal vi gi f i HP, så må vi det med mange andre leverandører også + hvem sier at HK er laget av HP? kan være andre bærbare med samme HK på markedet? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 hvem sier at HK er laget av HP? kan være andre bærbare med samme HK på markedet? 8878485[/snapback] Problemet gjelder alle som har brukt samme revisjon av HK, og det er ganske mange. Men siden HP selger flest maskiner, vil det naturlig nok være flere HP-kunder som får problemer enn fra andre produsenter. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 hvem sier at HK er laget av HP? kan være andre bærbare med samme HK på markedet? 8878485[/snapback] Problemet gjelder alle som har brukt samme revisjon av HK, og det er ganske mange. Men siden HP selger flest maskiner, vil det naturlig nok være flere HP-kunder som får problemer enn fra andre produsenter. 8878590[/snapback] Var noe slikt jeg skulle fram til, men er ikke like enkelt med ordbruket når hodet begynner å se for seg senga. Lenke til kommentar
Moppskaft Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Virker jo logisk det Gleder meg og gruer meg til i morgen! Skal levere PCen inn til reperasjon og ha muntlig eksamen i kjemi.. Hmm.. Gleder meg til å få PCen tilbake. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Maskinen går det bra med, men eksamen, den missunner jeg deg ikke. I fjor var jeg oppe i Kjemi muntlig, angrer som en hund på at jeg tok realfagene. Håper det går bra med deg da, lykke til! Lenke til kommentar
Moppskaft Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Maskinen går det bra med, men eksamen, den missunner jeg deg ikke. I fjor var jeg oppe i Kjemi muntlig, angrer som en hund på at jeg tok realfagene. Håper det går bra med deg da, lykke til! 8881037[/snapback] Tusen takk! Trenger det! Offtopic, men kan du gi meg tips? Hvordan det fungerte osv? :S er livredd Endret 17. juni 2007 av moppskaft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå