Gå til innhold

HP Pavillion dv6000 finner ikke WLAN-kort.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem her med at laptopen HP Pavillion dv6000 ikke finner noe trådløst nettverkskort.

Før har WLAN alltid startet sammen med PCen, man kunne skru det av og på med en bryter på PCen, ja, som alle PCer, men etter en oppstart på onsdag nektet PCen å ha noe som helst med WLAN å gjøre. Men lyset ved WLAN bryteren lyste (oraanje, men vet ikke om det har noie å si. Husker ikke hvilken farge som er vanlig.)

Ingen WLAN ikon var på oppgavelinjen, heller skjedde det noe når jeg trykket på WLAN bryteren. Jeg gikk inn på Enhetsbehandling, men PCen viste ingen form for trådløst nettverkskort.

Gikk inn på Systeminformasjon på Systemsammendrag->Komponenter->Nettverk->Kort stor det om noe som lignet på WLAN-kortet.

Navn: Broadcom 802.11b/g WLAN

Korttype: ikke tilgjengelig

Innstallert: Ja

Tjenestenavn: BCM43XX

Men det sto ingenting om Drivere, som det gjorde på de "andre" nettverkskortene.

Fant ikke ut noe her, så jeg gikk inn på et innstallert HP programm om Program og Driver-installasjon. Der trykte jeg på Broadcom 802.11b/g driver, og reinstallerte dette. Det sto iallefall at den gjorde det.

Jeg restara PCen, men har fortsatt samme problem.

Håper noen kan hjelpe meg. Er ganske viktig å få WLAN til å funkere..

bare si ifra om det er noe informasjon dere trenger for å hjelpe meg.

Det er heller ikke skjedd noen fysisk skade på PCen.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen må vel sendes til service, vet ikke hvem som fikser HP nå som STRAKS er konk, blir vel Infocare...

8869740[/snapback]

Dersom den er kjøpt på Elkjøp så er det enten InfoCare eller et annet verksted, kommer litt an på.

Dersom den er kjøpt noe som helst annet sted er det InfoCare som har service. Ellers så har InfoCare kun hatt bærbare Pavilion og Presario siden 2005, ikke de siste 5 årene ;)

Lenke til kommentar
Maskinen må vel sendes til service, vet ikke hvem som fikser HP nå som STRAKS er konk, blir vel Infocare...

8869740[/snapback]

Dersom den er kjøpt på Elkjøp så er det enten InfoCare eller et annet verksted, kommer litt an på.

Dersom den er kjøpt noe som helst annet sted er det InfoCare som har service. Ellers så har InfoCare kun hatt bærbare Pavilion og Presario siden 2005, ikke de siste 5 årene ;)

8870197[/snapback]

Etter det jeg vet så er InfoCare de eneste som er godkjente til å reparere HP produkter, de har vært det på tidligere maskiner jeg har hatt også.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Etter det jeg vet så er InfoCare de eneste som er godkjente til å reparere HP produkter, de har vært det på tidligere maskiner jeg har hatt også.

~ Mortis360

8870316[/snapback]

InfoCare har hatt stasjonære maskiner i mange år. Pavilion og Presario begynte de med i 2004/2005, med kun enkelte modeller fra siste halvdel 2004 og alt fra 2005. Før det var det Teleplan og Compal som hadde service på de bærbare.

Elkjøp har brukt Strax for Pavilion og Presario en god stund, men nå som Strax er konkurs vet jeg ikke hvem de bruker frem til det blir en ordning på det problemet.

Lenke til kommentar

Ah, okey!

Takk for all hjelpen!

Skal ta kontakt med SIBA på mandag og levere den inn. Er også kjekt å vite at jeg ikke er den eneste. hehe.

Dette er andre gang jeg må skifte HK i en av laptopene mine. Snakk om uflaks! :p

Igjen, takk for alt! :)

Lenke til kommentar

Dålig kvalitet på Hp bærbare..yepp de byter hovedkort, tar ca 7 dager. HP dv6***virker vara noe dålig kvalitet på. Fick besked på infocare att man må räkna med att billiga pcer ca 7000-8000 kr inte har samma kvalitet som en før 20000kr. Men de fixar ivartfall pcn på infocare ganska fort och uten tull om man har kvitteringen. Men tråkigt att behøva bruke tid på att levere in en nyare pc.

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar
gå inn på start>koble til > så aktiverer eller reparerer trådløsen

8872885[/snapback]

Eh, tror nok dette har vært prøvd opp og ned og i mente både av trådstarter og andre med samme problem. Som nevnt i tråden er det en ting å gjøre, og det er å sende den på rep med tilhørende bytte av HK. Dama har akkurat samme problem på sin HP, og jeg har brukt de siste dagene på feilsøking an mass, men har gitt opp og den skal på rep nå... Heia HP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...