2fast2furious Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Går med planer om å skifte motor i min Audi 80. Fra 1,8E til 2,3E. Regner med å må bytte drivverk og bremser, flytte på radiator og lignende. Det jeg lurer på er om at 2,3'en passa på samme motorfestene til 1,8. Er det noen som har noe erfaring med å bygge om i denne skala?? Det skal for øvrig også inn turbo, intercooler, ++ og en masse godsaker.. Alt av foringer etc skal oppgraderes til polyurethane uansett.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Dette kommer til å koste mye mer en det smaker, så legg de planene bort først som sist... Har du quattro, så kan du jo vurdere en S4 motor, men har du ikke quattro så glem alt sammen, og kjør bilen som den er... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 visstnok en del jobb og bygge om motorfester fra 4 til 5syl.. Lenke til kommentar
2fast2furious Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Som mekaniker av den gode gamle sorten har jeg aldri tenkt sånn at noe er ett problem.. alt er mulig så lenge man har tid og energi. der andre ser ett problem, ser jeg bare en mengde muligheter Jeg vet dette er gjort før men lurer på om der er noen som har gjort slike forandringer, noen med litt erfaring fra ombygging, custom-isering.. kanskje fra audi?? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) er du medlem av vw-audi club ? hvis ikke, hadde jeg blitt medlem der (er det selv, svoren audi fan ) koster 400kr, og der er det folk som kan svare det på det aller meste.. har selv fått hjelp til mye der, og fått kjøpt deler jeg ellers hadde slitt med å få tak i. her er en tråd om bygging fra 1.8E til 2.2 (ellers en som spør om det samme som deg, blir mer riktig) http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...motorfester+1.8 Endret 16. juni 2007 av Simkin Lenke til kommentar
2fast2furious Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Takker så meget fant jo ut en god del der ja Prøver heller å få tak i en 1,8T til en "bilig" penge, hehe.. ser ut til at det er et mye bedre alternativ ettersom motorn passer "perfekt" på festene til B3.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå