The.Arisen.One Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Et spørsmål som har gnagd meg en stund... :-? Hva i all verden er vitsen med to standarder for DVD-brenning? Hva er best? :o Venter til det kommer +/- brennere for fullt jeg Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Sjekk sony DRU 500A. Den tar alle standarder og koster ca 3100,- i ledende webshop'er Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Sjekk sony DRU 500A. Den tar alle standarder og koster ca 3100,- i ledende webshop'er allt for mye pæng vettu Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 dru500a brenner ikke alle formater, den brenner ikke dvd-ram Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Et spørsmål som har gnagd meg en stund... :-? Hva i all verden er vitsen med to standarder for DVD-brenning? Hva er best? :o Venter til det kommer +/- brennere for fullt jeg Jeg må nok gjøre deg enda mer opprørt, det finnes faktisk tre DVD standarder, DVD-R/RW, DVD+R/RW og DVD-RAM Men nå må det jo nevnes at DVD-RAM ser ut til å være en utdøende art da dens dvd-plater er meget dyre... Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Sjekk sony DRU 500A. Den tar alle standarder og koster ca 3100,- i ledende webshop'er Hvis skulle kjøpt DVD brenner ville jeg ikke kjøpt den Sony brenneren, den er meget sær på plater, skal visst ikke brenne billigplater, mener jeg leste det her på VG, er ikke sikker på om det var den DVD-brenneren da, men vet det var en sony dvd brenner som kunne ta både + og - format, men er 99% sikker på at Sony kun har gitt ut en DVD-brenner som kan brenne både - og + dvd'er, correct me if i'm wrong.... Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Et spørsmål som har gnagd meg en stund... :-? Hva i all verden er vitsen med to standarder for DVD-brenning? Hva er best? :o Venter til det kommer +/- brennere for fullt jeg Vel hva er best, det kommer jo ann på hvilke kriterier som du har for hva som gjør et spesifikt format best for deg, nei nå er jeg litt vrien... Fordeler ved DVD+RW - du kan brenne noe inn på en DVD+RW dvd, og brenne noe inn på den senere uten å måtte behøve å dra det du hadde på cd'en inn på harddisken, slette DVD+RW'en for så å legge til det nye i mappa der du dro det gamle fra DVD+RW'en for så å brenne det på nytt på samme DVD-plata. Du behøver bare å legge det til, ikke nødvendig å opprette ett nytt spor (track) på dvd'en, på en DVD-RW plate må du gjøre dette, så da blir det mere tungvint. Men fordelen med DVD-R er at platene er billig, det er vesentlig forskjell i pris på en DVD-R og en DVD+R plate, DVD-R plater koster 19 kroner http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=3&GrpID=9&s=pl en DVD+R plate koster 34 kroner http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=12&s=pl når det en gang finnes ett tredje format (faktisk det første som kom på markedet var DVD-RAM), vet ikke om fordeler og svakheter ved DVD-RAM plater, bortsett fra at de er veldig dyre, 208 kroner (per stykk) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=13&s=pl prisen for +/- RW plater kan du sjekke ut selv på f.eks komplett.no det finnes ikke R og RW på DVD-RAM, kun DVD-RAM, vet ikke om dette formatet er overskrivbart... Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Men hva vitsen er med flere standarder, er vel det at de forskjellige produsentene av DVD produkter er uenige om hvilke format som er best, forde de mener at deres produkt har bedre egenskaper en en eldre en eller noe slikt. Det er enda ikke blitt enighet om hvilken standard som skal gjelde. Men en ting som er helt sikkert er at DVD-RAM, desverre er et døføtt format, hadde de satt ned prisen til det samme nivået som DVD-R og DVD+R lå på så kunne de hatt en sjanse. Men neida, sover de eller noe? eller er det bare jeg om ikke har fått med meg at formatet er lagt dødt eller noe, at de har bestemt seg for å slutte å produsere DVD-RAM plater og produkter?, sikkert tilfellet, ikke vet jeg.... Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Sjekk sony DRU 500A. Den tar alle standarder og koster ca 3100,- i ledende webshop'er Hvis skulle kjøpt DVD brenner ville jeg ikke kjøpt den Sony brenneren, den er meget sær på plater, skal visst ikke brenne billigplater, mener jeg leste det her på VG, er ikke sikker på om det var den DVD-brenneren da, men vet det var en sony dvd brenner som kunne ta både + og - format, men er 99% sikker på at Sony kun har gitt ut en DVD-brenner som kan brenne både - og + dvd'er, correct me if i'm wrong.... Sony har 2 +- brennere, intern og ekstern. Og problemet du nevner er i stor grad fikset med ny firmware. Den nyeste firmware gjør også at Sony brenneren kan brenne 4X +og- R. Problemet med billigplater er det flere som har, mer spesifikt på 4X brennere Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 hvorfor ikke bare hoppe og drite på veggen!? DVD+ er kommet for å bli... DVD- og RAM er døende... og jeg spør hvorfor kjøpe en dual brenner? kommer du noen gang til å sitte å tenke "hmm... skal jeg brenne denne filmen på + eller - plate?" svaret er NEI! du kommer til å kjøpe en haug med + plater (eller -) og brenne alle filmene dine på slike plater. ALLE DVD spiller tar + versjonen av plater (ok... blandt de ELDRE spillerene er det så som så.. men jeg tør å si 89% støtte) Noen ord for å bygge oppunder mine argumenter... SONY, Panasonic, NEC, plextor, Verbatim... alle disse har sin hovedsatsing på DVD+ 8) dette burde si sitt om hvordan det kommer til å ende... og en ting til.. jeg har en NEC1000... den billigste brenneren og jeg har brent (gudene måtte vite..) mange plater. ingen feil. ingen problemer. GO FOR THE CHEAP! MVH Kenneth Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 + har litt dårligere støtte på "standalone" spillere, dette fordi det er en nyere teknologi.. ca 1 år nyere enn -. Har selv som han over en NEC1000, en billig spiller, som jeg personlig synes er bedre enn min kamerat sin pioneer DVR-104 som er endel dyrere. Har aldri noen problemer uansett hvor jeg spiller av mine + plater.. Det er to ganske like standarer men + er overlegent - på noen områder.. + platene koster også mindre enn - plater å produsere og prisen vil derfor gå under - platene om ikke så alt for lenge.. ettersom - har vært på markedet over 1 år lenger enn + er det ikke rart disse koster mindre.. Ville gått for +.. (noe jeg også har gjort ) Lenke til kommentar
hhrek Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Vurderer selv og kjøpe DVD-brenner, men har vært litt usikker på hvilket format + eller -, utfra det som er skrevet her blir valget enkelt. Ser at et par av dere har NEC1000 som dere er godt fornøyd med, den koster nå kr 1774.- hos komplett. Jeg ser også at de har en NEC1100A til kr 1906.- med skriverhastighet 4x, bør jeg gå for den eller er det noe med den brenneren som har gjort at dere har valgt NEC1000 i stedet? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 + platene koster også mindre enn - plater å produsere og prisen vil derfor gå under - platene om ikke så alt for lenge.. Det har jeg hørt ganske lenge nå. I mellomtiden har jeg kjøpt en DVR-105 og en rull Princo (100 stk til 11 kr plata) fra brenner.no. Dermed har jeg spart inn både de 500 ekstra brenneren kostet, og en tusenlapp i tillegg, sammenliknet med de litt under 26 kronene man må ut med for en +plate. Det tar lang tid å brenne, men det er jo bare å sette den på, så surrer og går den til den er ferdig, mens jeg gjør andre ting. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 + platene koster også mindre enn - plater å produsere og prisen vil derfor gå under - platene om ikke så alt for lenge.. Det har jeg hørt ganske lenge nå. I mellomtiden har jeg kjøpt en DVR-105 og en rull Princo (100 stk til 11 kr plata) fra brenner.no. Dermed har jeg spart inn både de 500 ekstra brenneren kostet, og en tusenlapp i tillegg, sammenliknet med de litt under 26 kronene man må ut med for en +plate. Det tar lang tid å brenne, men det er jo bare å sette den på, så surrer og går den til den er ferdig, mens jeg gjør andre ting. Vel, det blir jo liksom ikke helt det samme å sammenligne f.eks. "billigmerke" og mindre kompatible princo 1x plater soim du kjøper på spindel med kvalitetsplater fra verbatim på 2,4x som du kjøper i 1stk Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Vel, det blir jo liksom ikke helt det samme å sammenligne f.eks. "billigmerke" og mindre kompatible princo 1x plater soim du kjøper på spindel med kvalitetsplater fra verbatim på 2,4x som du kjøper i 1stk Det kan man godt si, men så lenge jeg bare er ute etter billigste plate som virker, og man ikke fikk +R til under 26 kr i Norge, er det dem jeg må sammenlikne med. Jeg har ikke noen problemer med å spille av Princo på min frittstående spiller, så de er kompatible nok. Jeg ser forøvrig at Komplett får Smartbuy +R til 22,70 snart, men det er fortsatt dobbelt så dyrt, og da har man ikke kvalitet som argument lenger heller. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 dru500a brenner ikke alle formater, den brenner ikke dvd-ram Kverulant, jeg??? Helt enig med Veggis!! Rett skal værer rett. Det finnes formater som tilogmed Sonyen ikke brenner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå