Thor Håkonsen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Ett par av mine siste knelerbilder.. Litt usikker på arten, men etter mye frem og tilbake så ser det ut til å ende opp på en Sphodomantis sp. Endret 15. juni 2007 av ThorEH Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Liker den mørke bakgrunnen, flotte detaljer. Syns bildet som er sidelengs blir vanskelig å forholde seg til, da kneleren ligger på siden. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Enig med at det gjorde seg med en mørk bakgrunn. Allikevel syntes jeg selveste motivet kunne vært lysere. Kule bilder! Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Liker den mørke bakgrunnen, flotte detaljer. Syns bildet som er sidelengs blir vanskelig å forholde seg til, da kneleren ligger på siden. 8869071[/snapback] vurderte om jeg skulle rette det opp, men valgte å la være pga at knelerene gjerne henger opp ned osv.. så bildet er "rett" Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Enig med at det gjorde seg med en mørk bakgrunn. Allikevel syntes jeg selveste motivet kunne vært lysere. Kule bilder! 8869199[/snapback] Antar at du snakker om portrettet da ? Da det andre ikke kan gjøres lysere imho. Da ville fargene på kneleren blitt helt feil Når det gjelder det andre så var det ett bevisst valg for å skape litt stemning.. de skal jo være litt skumle. Takker for tilbakemeldinger.. fra brukere såvel som (overivrige) mods Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Synes nærbildet var veldig bra! Men jeg synes det ble litt i mørkeste laget. Jeg håper du ikke har noe imot at jeg tok det en liten tur i Photoshop, bare for å se. Det jeg har gjort, er å lage et nytt adjustment layer for levels, gjort hele bildet lysere, og deretter maskert bort de mørke områdene så de forble svarte. Har også tatt en liten tur i selective colors, ettersom jeg synes grønnfargen ble litt blass da jeg hadde justert levels. Edit: ser nå at den refleksjonen i øyet ble litt stygg på "min" versjon. Den kunne vært holdt litt mørkere, slik at alle de kule "rutene" hadde syntes. Endret 15. juni 2007 av mrbard Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Nummer to er min favoritt. SKummelt og spennende portrett av kneleren. Er enig i at det burde gjøres en tanke lysere. Ellers kjempeflott bilde. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Synes nærbildet var veldig bra! Men jeg synes det ble litt i mørkeste laget. Jeg håper du ikke har noe imot at jeg tok det en liten tur i Photoshop, bare for å se.Det jeg har gjort, er å lage et nytt adjustment layer for levels, gjort hele bildet lysere, og deretter maskert bort de mørke områdene så de forble svarte. Har også tatt en liten tur i selective colors, ettersom jeg synes grønnfargen ble litt blass da jeg hadde justert levels. Edit: ser nå at den refleksjonen i øyet ble litt stygg på "min" versjon. Den kunne vært holdt litt mørkere, slik at alle de kule "rutene" hadde syntes. 8869941[/snapback] Går selvsagt fint det at du gjør dine endringer.. I din versjon syntes jeg kanskje at lyset blir litt vel hardt på antennene, samt det du nevner selv ang øynene. Fargen er jeg enig i at blir en del bedre.. men så var det dette med hva som er naturlig igjen da og det er det vel bare jeg som kan si noe om Og det andre igjen med at skjermer er forskjellig innstilt. Er min kanskje for lys, eller din for mørk.. Uansett, så skal jeg leke meg litt med justeringer i fargene på bildet Takker så meget for at du tok deg tid til å "leke" med det Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Bilde 2 likte jeg best. nr 1 ble litt for rotete... Hvor kjøpte du kneleren? Hvis det er din da Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 utrolig fint det bilde nr 2. hvordan type dyr er dette å hvor finner man de ? :S Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Bilde 2 likte jeg best. nr 1 ble litt for rotete... Hvor kjøpte du kneleren? Hvis det er din da 8873464[/snapback] utrolig fint det bilde nr 2. hvordan type dyr er dette å hvor finner man de ? :S 8873558[/snapback] Siste først, dette er knelere (praying mantids på engelsk). Disse finnes i alle tropiske og tempererte strøk, også sørover i Europa. De på bildet er kjøpt i dyrebutikk i Norge (Haugesund), men jeg har også flere jeg har bestilt fra Danmark. Søk litt på nettet så finner du nettbutikker ihvertfall i Tyskland og England som nok kan sende til Norge Utvalget og prisene i norske butikker blir for lite og høyt, dvs utvalget lite og prisene høye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå