racer Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har investert i et nytt hovedkort og prosessord. Men alt funker ikke som det skal. Alt så det jeg har er: HK: MSI Turbo2 Cpu: Amd Xp 2000+ Og det som er problemet mitt er når jeg fjerner en jumper på HK som skal få CPU speeden opp til 133 i steden for 100. Men når jeg fjerner den så skjer det noe rart. Når den teller opp RAM`en min i bios mangler det 20-30 MB og når jeg booter opp i windows får jeg en feilmeldig om at det er noe galt med at ikke HK støtter ACPI drivere som jo bare er tull (Håper jeg) men det jeg trenger hjelp til da er og få min CPU til og bruke all den kraften den har . Nå bruker den bare 1,2 men den skal jo være 1,6 (og ja Bios er uppgradert) Her ligger Manual: http://home.halden.net/slange97/MSI.pdf <- her Sry! har ikke HTML version er det noen som vet dette eller har et forslag plz! svar her eller på mail: [email protected] Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Prøv bare å la jumperen stå der den sto, og se etter om du ikke kan forandre 100 -> 133 inne i BIOS-en. Grunnen til at jeg kjøpte MSI hovedkort selv: Rødt Mindre jumpere Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jumperen må fjernes for å kjøre 133MHz FSB på dette kortet. Jeg tipper du har problemer med minnebrikkene dine. Hvis du kjører CAS 2 kan du prøve å bytte til CAS 3. Hvis du har flere minnebrikker fjern alle untatt en og prøv med en og en for å finne hvilken som lager problemer. [/u] Lenke til kommentar
racer Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 når du sier minne mener du RAM håper jeg .. jeg prøvde det uten hell. det er ikke noe man må fixe på i bios ved siden av og ta av jumper? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hvilken mengde med RAM har du og hvor mange brikker? Og hvor stor PSU har du ? Et MSI KT7 Turbo2 skal greie 2000+ uten noen biosoppdatering har jeg fårr opplyst da jeg tenkte på samme på min eget kort . Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Såvidt jeg husker er det ikke noe spesielt som må settes i BIOS. Antar du allerede har prøvd å velge "Load fail safe defaults" i setup. Hva med 12V kontakten? Ser at MSI presiserer at strømforsyningen MÅ kunne levere 10A hvis du bruker denne. Jeg kjører sel en XP2100 på Turbo2 og 3 minnebrikker (uoriginale 2x128MB + 256MB). Jeg kjøpte kortet i desember ifjor slik at den medfølgende BIOS'en var temmelig ny (v3.5). Jeg hadde ingen problemer med denne og jeg har heller aldri hatt noen stabilitetsproblemer. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 sikker på at rammen din er pc133? tyder på at den er pc100 bare Lenke til kommentar
racer Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har fixa det .. det som viste seg og være feil var at jeg hadde en, fei merka RAM-brikke . det stod PC133 på den men det var bare PC100.. så sånn er det menne jeg er glad jeg .. 128ram mindre men 400mhz mere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå