Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

starter ikkje, null signal, ingen vifter

Anbefalte innlegg

Har problem med PCen min....

Den starter ikkje.

Ingen vifter

Ikkje skjermbilde

Ingen lyd

Det er ikkje PSU, for den sitter for øyeblikket i maskina eg brukar.

Det er ikkje power knappen, for på knappen som er på hovedkortet funka heller ikkje.

specs.

AMD Athlon 64 3700+ klokka frå 2,2 til 2,8

EPoX EP-9NPA+ Ultra

Tagan PSU ATX 480W

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB

Zalman CPU kjølver

MSI 7900GT 256MB

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

NEC DVD-brenner ND-3550

Nokon som kan gi meg litt hint om kva som kan vere gale?

Endret av lassaron-jon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pc'en din er helt død kan det være hovedkort

hvis det funker der kan det være hovedkortet ,, eller så har du for lite power..men prøv hoved kortet på en an pc hvis du har mulighet...

Endret av Lineplx
Lenke til kommentar
Ingen som trur det er hovekort, eller der hovedkortet tar inn straum?

8879314[/snapback]

Hei!

Har du sjekket at CPU'en står riktig vei i sokkelen? Det skal vel kanskje ikke gå an og gjøre feil men man vet jo aldri). Og se til at du har plugget inn den 4 pins strøm ledningen også. Har ikke din PSU en slik kontakt, er det bare til og skaffe seg en slik en. Sist men ikke minst, sjekk om ledningen fra Power knappen står på rett plass, og riktig vei (der er en pil på kontakten som skal på +).

Edit: leif

Edit2: Er du sikker på det er strøm i kontakten (vegg, skjøteledning) du kobbler til denne maskinen? For og være sikker kan du koble til en lampe, støvsuger eller noe for og teste.

Endret av Abbyss
Lenke til kommentar

takk for svar...

Men eg tvilar litt på at prosessoren har snudd seg i det siste i og med at eg bygde maskina for 1,5 år sia ;)

Ellers meinar eg at eg har testa og sjekka alt av ledningar fleire ganger.

Med forskjellige strøm ledningar.

og Powerknappen har funka lenge, og

Det er ikkje power knappen, for på knappen som er på hovedkortet funka heller ikkje.

Edit, skal til ein kompis i dag å kryssjekke alt av hw i hans maskin. Men tips til kva for slags deler eg skal teste først, tas imot med opne armar :)

Endret av lassaron-jon
Lenke til kommentar
takk for svar...

Men eg tvilar litt på at prosessoren har snudd seg i det siste i og med at eg bygde maskina for 1,5 år sia ;)

Ellers meinar eg at eg har testa og sjekka alt av ledningar fleire ganger.

Med forskjellige strøm ledningar.

og Powerknappen har funka lenge, og

Edit, skal til ein kompis i dag å kryssjekke alt av hw i hans maskin. Men tips til kva for slags deler eg skal teste først, tas imot med opne armar :)

8879602[/snapback]

Ok :blush: Fikk inntrykk av at den var "nybygget".

Men hva mener du med setningen "Det er ikkje power knappen, for på knappen som er på hovedkortet funka heller ikkje." Det kan virke som om du skriver at den ikke virker :ermm:

Testing av komponenter: Jeg ville tatt RAM først, men det kan virke som ikke HK får strøm.. Sjekk om det kan ha kommet en skrue bak HK som kortslutter noe, dette har skjedd i verden før :p

Lenke til kommentar
teste teste teste...

Det eg då mente var:

Det er ikkje power knappen (som er fucka), for knappen som er på hovedkortet funker heller ikkje (usansynleg at begge to streiker samtidig IMO)

8881096[/snapback]

Ok. Var ikke klar over at det var slike brytere på HK (så det på bilde av kortet på nettet nå). Beklager rotet :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...