Gå til innhold

EOS 30D - et bra kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd 30D noe særlig selv, men tror ikke den artikkelen der er noe å henge seg så veldig opp i. Det ville overraske meg veldig om 30D er *dårligere* på støy enn 20D i real-life situasjoner.

Forøvrig så er de jeg kjenner med 20/30D veldig fornøyd - flotte kameraer begge to.

Lenke til kommentar

Har 30D. Fint kamera det. Presterer veldig godt på høy ISO. Tingen er at om man pixelpeeper så vil 20D være bittelitt bedre på støy har jeg lest, men det er ikke noe man vil legge merke til i praksis tør jeg påstå.

Endret av pederk
Lenke til kommentar
Har 30D. Fint kamera det. Presterer veldig godt på høy ISO. Tingen er at om man pixelpeeper så vil 20D være bittelitt bedre på støy har jeg lest, men det er ikke noe man vil legge merke til i praksis tør jeg påstå.

8870147[/snapback]

Dette gjaldt kun ved fotografering i .jpg. Det er antatt at algoritmer for komprimering var endra litt mellom modellane, for i .cr2 (raw) er det ingen forskjell.

Eg har kameraet og, med kanonlinsa 17-55 2.8 IS. Eg er veldig fornøyd.

Det einaste minuset i dag må vere at "alle" andre har fleire pixlar på sensoren enn 30D. (8,2 MP er nok for dei fleste, iallefall med kitobjektiv)

Lenke til kommentar
Det einaste minuset i dag må vere at "alle" andre har fleire pixlar på sensoren enn 30D. (8,2 MP er nok for dei fleste, iallefall med kitobjektiv)

Ikke se på det som et minus, se på det som et pluss ;o)

Det er ganske enkelt helt ubetydelig. Skal se den personen som får bedre resultater med en 400D enn med en 30D, fordi "30D bare har 8MP, mens 400D har 10"... :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...