Gå til innhold

Den store Buckethead-tråden


Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å gi en innføring i Buckethead, det er så ufattelig mye forskjellig. Jeg vil anbefale deg å se litt videoer på youtube, for å finne ut hva du liker. Personlig elsker jeg Nottingham Lace, og de to albumene COLMA og Electric Tears. De to er herlige plater å sette på mens man gjør lekser eller lignende.

Lenke til kommentar
Er det noen som vil at jeg skal endre denne til "The buckethead-thread" elns?

8880613[/snapback]

 

Ja, noe sånnt....Den store Buckethead tråden, kanskje.

 

Jeg tror du burde skaffe deg hele album istedenfor enkeltsanger, Post Office Buddy og

Jordan er jo "old-school" Buckethead, fra Giant Robot og Monsters And Robots, kan jo legge til at dette er to album som lett blir oppfattet som sære, siden det er forskjellige stemmer som sier ting, som ikke er så forståelig til tider, men som faller inn under Bucketheads interesser, tanker, image osv. Av Monsters And Robots og Giant Robot liker jeg MaR best, men Giant Robot er også fett. Det virker ikke som du kjøper musikken (noe som er en synd og skam), så det burde jo ikke være så vanskelig å få tak i noe av ham.

 

Hvis du skal ha noe utrolig, da mener jeg helt sykt heavy greier, så sjekker du ut disse albumene:

-The Cuckoo Clocks of Hell

-Island of Lost Minds

-Kaleidoscalp (dette er nok det som er vanskeligst for folk og like, siden det er "sært")

Shock Therapy Side Show, Frankenseuss Laboratories,

, det var en sang fra hver plate, de er bloddryppende tunge og mørke, helt hærlig rett og slett. Til vanlig liker jeg ikke slik musikk, men det er noe med Buckethead som gjør at dette blir høyst hørbart for meg, det er på en måte så spennende og nytt.

 

Legg merke til at den ene sangen er en link

Lenke til kommentar

Buckethead eier

mine favoritt album ( og eneste jeg har hørt er )

 

COLMA:

inneholder den nydeligste sangen av Buckethead "whitewash"

buckethead - whitewash

 

Giant Robot:

mine favoritter er

Onions Onleashed,Last Train to Bucketheadland og Welcome to BucketheadLand alle sangene på albumet er nesten like bra i mine øyne men de er best

 

EDIT: leif

Endret av drood
Lenke til kommentar
Dette skal visst være det eneste bildet av han uten maske/bøtte

 

bucketheadnd6.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
wtf! se fingrene!

8873192[/snapback]

 

Fingrene hans er populært kalt photoshop på det bildet :p

8875037[/snapback]

 

 

Det er da ærlig talt ikke vanskelig å se at han har en forlengelse på lillefingeren.

Lenke til kommentar

buckethead er sykt digg, jeg liker det meste han har laget egentlig. har aldri funnet noen album i butikker av han her, så intill jeg har litt penger og kan shoppe på cdon.com så har jeg lastet ned en temmelig digg torrent..

 

 

jeg vil anbefale Monsters and Robots, det er et jævlig fett album! ellers er det mye fett han har gitt ut. er glad i metal, akustiske greier, drum n bass og gitarsoloer så jeg liker veldig mye av det han har gitt ut.

 

det står forøvrig veldig mye om hvordan sjanger de forskjellige albummene hans er i på wikipedia.. wikiwikiwik trykk på album navnet for infoen..

Lenke til kommentar

han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha :p Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang"

8877597[/snapback]

Samme som Jeff Beck- jævlig god på gitaren, men dårlig til å skrive sanger. Han sier det selv også :!:

 

Denne videoen er rar: http://youtube.com/watch?v=86DEKFissl4

Men man kan se hvor store fingere han har. her er ihvertfall buckethead unmasked:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av Gjest
Lenke til kommentar
han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha :p Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang"

8877597[/snapback]

Samme som Jeff Beck- jævlig god på gitaren, men dårlig til å skrive sanger. Han sier det selv også :!:

 

Denne videoen er rar: http://youtube.com/watch?v=86DEKFissl4

Men man kan se hvor store fingere han har. her er ihvertfall buckethead unmasked:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

8885545[/snapback]

 

Har dere hørt noe annet enndet som ligger på youtube?

for meg virker det som dere har hørt enkeltsanger som ligger på youtube, og intet annet. Latterlig utsagn av sixx, å det latterlige utsagnet blir støttet av trevakt...latterlig...

Lenke til kommentar

Utrolig dyktig musiker, som jeg har sagt tideligere her på forumet. Jeg mener han er teknisk sett den beste på gitar noensinne, og han er utrolig bra på mye annet også (ikke bare instrumenter, han har noen fancy live-danser).

 

Foretrekker Electric Tears jeg. Liker selvsagt sanger som Jordan og Nottingham Lace, men Avant-garde bruker jeg utrooolig lang tid å sette meg inn i, hvilket gjør at de akustiske albumene Colma og Electric Tears er mine favoritter. De albumene er også helt klare mesterverk.

Lenke til kommentar
Utrolig dyktig musiker, som jeg har sagt tideligere her på forumet. Jeg mener han er teknisk sett den beste på gitar noensinne, og han er utrolig bra på mye annet også (ikke bare instrumenter, han har noen fancy live-danser).

 

Foretrekker Electric Tears jeg. Liker selvsagt sanger som Jordan og Nottingham Lace, men Avant-garde bruker jeg utrooolig lang tid å sette meg inn i, hvilket gjør at de akustiske albumene Colma og Electric Tears er mine favoritter. De albumene er også helt klare mesterverk.

8890019[/snapback]

 

Endelig en som virkelig har forstådt det! Greetings fellow Bucketbot!

Du burde sjekke ut den nye plata hans Pepper's Ghost, den er lett å like for å si det sånn, pappa likte det tilogme når jeg satte den på for ham, det sier noe. Den er utrolig annerledes iforhold til alt annet han har laget, men hvios man ser opptrapingen til den skiva, Elephantmans Alarmclock->Crime Slunk Scene->så var det nærmest å forutse at dette ble den nye sounden, den er annerledes og hærlig, skikkelig fresht!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Går det ann å få kjøpt Buckethead cd'r i butikken som f.eks Platekompaniet er Fre record shop eller noe sånt? :thumbup:

9159747[/snapback]

Freerecordshop er det bare å glemme. De trekker på skuldrene så fort man nevner noe utenfor topp 20-listene til VG. Platekompaniet derimot har noen noen album av Buckethead. Det vil ikke si at butikkene har den inne. Med andre ord, jeg tror du må stikke innom butikken og se om de har den, hvis ikke, be dem bestille :) .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Acoustic Shards, noen som har hørt den?

Jeg synes det var spennende lytting, man hører mange av ideene som senere er blitt andre sanger, eller ferdige versjoner av sangen. For Mom, for eksempel. Interesant, men kan bli slitsomt etterhvert, akustisk gitar er fint, men det blir en del "tullelyder" på gitaren, jeg ble iallefall fort lei enkelte sanger, iallefall deler av dem.

 

Noen synspunkter?

 

Acoustic Shards kommer inn under "Young Buckethead" kategorien. To veldig underholdene DVD å få i samme kategori.

Lenke til kommentar
Hvilke album er det du har hørt?

Sjekk ut Peppers Ghost, de som "ikke liker" Buckethead, liker det albumet, det er mer åpent for de store gruppet, hvis man kan si det. Hehe

9400494[/snapback]

 

Hvis det var meg du snakka til så lasta jeg ned hele diskografien for en goood stund siden, og hørte på div. album, som jeg husker i alle fall Monsters and Robots, Enter the Chicken og Bucketheadland. Og mislikte det selvfølgelig ikke, men som låtskriver synes ikke Buckethead er det geniet mange vil ha han til å være. Rent teknisk derimot er han jo fantastisk. Men skal gi Peppers Ghost en lytt, for det er jo mulig jeg har hørt feil ting, hehe. Men sjelden jeg er en del av den store gruppen skal sies...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...