Programvare Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Her kan all diskusjon om gitaristen Buckethead med så mange sjangre foregå. Denne tråden var tidligere en innføring i Buckethead, men jeg gjorde den om. Happy diskusjon Endret 17. juni 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Ja, men hallo da, les på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Buckethead Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. juni 2007 Engelske wikipedia-artikler er jo helt gresk for meg. De klarer å skrive de på de mest mystiske måter altså Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Dette skal visst være det eneste bildet av han uten maske/bøtte Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor wtf! se fingrene! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Dette skal visst være det eneste bildet av han uten maske/bøtte Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor wtf! se fingrene! 8873192[/snapback] Fingrene hans er populært kalt photoshop på det bildet Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Hvilket album bør jeg starte med? Og hvilke sanger er de mest kjente? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Platene varierer veldig i sjanger - fra electronica til thrash. Allmusic.com anbefaler Population Override. Svært gode arrangementer og gitarspilling uten å bedrive shredding og show-off på den plata. Anbefales av meg også Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Hører på Jordan på youtube, den er skikkelig tøff, men hva er de mest kjente sangene hans? edit: Endret 16. juni 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Den mest kjente låta hans er "Nottingham Lace". Det er med god grunn, den er JÆVLIG bra! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Den mest kjente låta hans er "Nottingham Lace". Det er med god grunn, den er JÆVLIG bra! 8876802[/snapback] Hehe, takk! Hver gang jeg setter den på klarer jeg ikke å skru av før den er ferdig. Akkurat det samme med Jordan Lenke til kommentar
sixx Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang" Lenke til kommentar
nest0r Skrevet 16. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg ville startet på Enter The Chicken. Mye morsomt der, Bucketheadland albumene er temmelig sære, selv om Intro - Park Theme låta fra Vol.1 er knall. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang" 8877597[/snapback] Du har ikke min støtte i dine utsagn, bortsett fra " en jævel til å spille gitar ". Musikken hans er jo fullstappet med følelser, det er som å sette seg i en emosjonell-bergogdalbane. For eksempel Electric Tears plata, den er så vakker og følsom, samtidig som den er så solid og bestemt. Det er en plate der man virkelig kjenner hva musikken sier deg, uten et eneste spoken word. Akustisk og elektrisk gitar som omfavner hverandre, hele plata er et mesterverk. Edit: Hvis det skal diskuteres Buckethead, kom igjen, jeg har forsøkt mang en gang på forskjellige steder i forumet med, nei. Desidert en av mine favoritt artister, stilen, musikken, imaget, osvosv Endret 17. juni 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang" 8877597[/snapback] Du har ikke min støtte i dine utsagn, bortsett fra " en jævel til å spille gitar ". Musikken hans er jo fullstappet med følelser, det er som å sette seg i en emosjonell-bergogdalbane. For eksempel Electric Tears plata, den er så vakker og følsom, samtidig som den er så solid og bestemt. Det er en plate der man virkelig kjenner hva musikken sier deg, uten et eneste spoken word. Akustisk og elektrisk gitar som omfavner hverandre, hele plata er et mesterverk. Edit: Hvis det skal diskuteres Buckethead, kom igjen, jeg har forsøkt mang en gang på forskjellige steder i forumet med, nei. Desidert en av mine favoritt artister, stilen, musikken, imaget, osvosv 8878657[/snapback] Helt enig. Det er det jeg føler kjennetegner Buckethead imotsetning til Malmsteen og andre gitarvirtuosoer. Han kan virkelig komponere. Flere av soloalbumene hans er svært gode med god variasjon. Endret 17. juni 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 En annen ting jeg liker med Buckethead, er at alt er så jordnært på en måte. Albumene inneholder ikke annet en en front der medvirkede står opplistet, cover og plate. Ingen booklets eller lignende, så kommer platene ut på så og si hjemmeforlaget. Det synes jeg det står respekt av, men det viser jo også bare at markede ikke er klart for Buckethead, siden ingen store selskap finansierer. Men det kan jo hende det også er en image sak. Små intime konserter, og ikke minst spontan konserter gratis nærmest på åpen gate, jeg skulle så gjerne møtt denne mannen. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 Welcome to Bucketheadland er jo genial Lenke til kommentar
Seian Skrevet 17. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 Har ikke hørt noe av Buckethead utenom Electric Tears. Syns det er et knall album, selv om den taper seg litt mot slutten. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 17. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 8877597[/snapback] Du har ikke min støtte i dine utsagn, bortsett fra " en jævel til å spille gitar ". Musikken hans er jo fullstappet med følelser, det er som å sette seg i en emosjonell-bergogdalbane. For eksempel Electric Tears plata, den er så vakker og følsom, samtidig som den er så solid og bestemt. Det er en plate der man virkelig kjenner hva musikken sier deg, uten et eneste spoken word. Akustisk og elektrisk gitar som omfavner hverandre, hele plata er et mesterverk. Helt enig. Det er det jeg føler kjennetegner Buckethead imotsetning til Malmsteen og andre gitarvirtuosoer. Han kan virkelig komponere. Flere av soloalbumene hans er svært gode med god variasjon. 8878779[/snapback] øøøyy... sjekk ut Satriani i forhold til buckethead når det gjelder komposisjon. Han klarer og få til noe som blir mye mer fengende og mye bedre flyt enn det buckethead klarer. Okey, malmsteen er ikke helt god på alt han gjør han heller, men han klarer hvertfall og få igang et helvettes show!...Nå har jeg vel aldri sett buckethead live, men de videoene jeg har sett er det minimalt med show.' Men for all del, dette er min oppfatning av fyren...Jeg hører mye mer på vai og satriani. Og de er utrolig forskjellig fra buckethead på veldig mange måter. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 Nå var det jo tross alt Buckethead jeg var på jakt etter da. Vai, Satriani og Malmsteen har jeg nok av. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2007 Det jeg har hørt av Vai og Satriani syns jeg blir dørgandes kjedelig etter 2 låter. Hva artister presterer live mtp sceneshow, er for meg likegyldig når jeg sitter i kjellern min hjemme i Lier og bare hører på musikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå