Gå til innhold

Den store Buckethead-tråden


Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha :p Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang"

Lenke til kommentar
han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha :p Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang"

8877597[/snapback]

 

Du har ikke min støtte i dine utsagn, bortsett fra " en jævel til å spille gitar ". Musikken hans er jo fullstappet med følelser, det er som å sette seg i en emosjonell-bergogdalbane. For eksempel Electric Tears plata, den er så vakker og følsom, samtidig som den er så solid og bestemt. Det er en plate der man virkelig kjenner hva musikken sier deg, uten et eneste spoken word. Akustisk og elektrisk gitar som omfavner hverandre, hele plata er et mesterverk.

 

Edit:

Hvis det skal diskuteres Buckethead, kom igjen, jeg har forsøkt mang en gang på forskjellige steder i forumet med, nei. Desidert en av mine favoritt artister, stilen, musikken, imaget, osvosv

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar
han er muligens blandt verdens dårligste låtskrivere....det skal han ha :p Mulig at fyren er en jævel til å spille gitar.... Men det blir bare helt feil når han skal skrive låter. De mangler flyt og dybde føler jeg...."wow, jeg har 30 riff....jeg setter de sammen og kaller det en sang"

8877597[/snapback]

 

Du har ikke min støtte i dine utsagn, bortsett fra " en jævel til å spille gitar ". Musikken hans er jo fullstappet med følelser, det er som å sette seg i en emosjonell-bergogdalbane. For eksempel Electric Tears plata, den er så vakker og følsom, samtidig som den er så solid og bestemt. Det er en plate der man virkelig kjenner hva musikken sier deg, uten et eneste spoken word. Akustisk og elektrisk gitar som omfavner hverandre, hele plata er et mesterverk.

 

Edit:

Hvis det skal diskuteres Buckethead, kom igjen, jeg har forsøkt mang en gang på forskjellige steder i forumet med, nei. Desidert en av mine favoritt artister, stilen, musikken, imaget, osvosv

8878657[/snapback]

Helt enig. Det er det jeg føler kjennetegner Buckethead imotsetning til Malmsteen og andre gitarvirtuosoer. Han kan virkelig komponere. Flere av soloalbumene hans er svært gode med god variasjon.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

En annen ting jeg liker med Buckethead, er at alt er så jordnært på en måte. Albumene inneholder ikke annet en en front der medvirkede står opplistet, cover og plate. Ingen booklets eller lignende, så kommer platene ut på så og si hjemmeforlaget. Det synes jeg det står respekt av, men det viser jo også bare at markede ikke er klart for Buckethead, siden ingen store selskap finansierer. Men det kan jo hende det også er en image sak. Små intime konserter, og ikke minst spontan konserter gratis nærmest på åpen gate, jeg skulle så gjerne møtt denne mannen.

Lenke til kommentar

8877597[/snapback]

 

Du har ikke min støtte i dine utsagn, bortsett fra " en jævel til å spille gitar ". Musikken hans er jo fullstappet med følelser, det er som å sette seg i en emosjonell-bergogdalbane. For eksempel Electric Tears plata, den er så vakker og følsom, samtidig som den er så solid og bestemt. Det er en plate der man virkelig kjenner hva musikken sier deg, uten et eneste spoken word. Akustisk og elektrisk gitar som omfavner hverandre, hele plata er et mesterverk.

 

 

Helt enig. Det er det jeg føler kjennetegner Buckethead imotsetning til Malmsteen og andre gitarvirtuosoer. Han kan virkelig komponere. Flere av soloalbumene hans er svært gode med god variasjon.

8878779[/snapback]

 

øøøyy... sjekk ut Satriani i forhold til buckethead når det gjelder komposisjon. Han klarer og få til noe som blir mye mer fengende og mye bedre flyt enn det buckethead klarer.

Okey, malmsteen er ikke helt god på alt han gjør han heller, men han klarer hvertfall og få igang et helvettes show!...Nå har jeg vel aldri sett buckethead live, men de videoene jeg har sett er det minimalt med show.'

Men for all del, dette er min oppfatning av fyren...Jeg hører mye mer på vai og satriani. Og de er utrolig forskjellig fra buckethead på veldig mange måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...