Gå til innhold

Hvem synes du er den beste Golfspillern?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

min beste runde på 18 hull er vel 4 over par i selskap og 5 over ved konkurranse.

har forøvrig offesiell og uoffesiell banerekord på min sommerbane bamblegk med 18 hull på par i selskap og 2 over par ved konkurranse. altså en 9 hulls bane, 2x9. min hjemmeklubb foreløpig er grenland gk,men tenker å bytte over til bamble gk til neste sommer da miljøet er mye bedre og hyggeligere enn på grenland gk dessverre.

setter stor pris på ditt engasjement og ønsker deg velkommen hit,men dette er dessverre ikke en veldig "levende" golfforum, det finnes ikke i norge dessverre,men håper på at forumet vil få mer fart med tiden.

hvilke hcp spiller du til;) hvor lenge har du spilt?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

imponerende statistikk du har :thumbup: ..du har vel spilt i en del år antar jeg da..hehe

selv er jg ny i gamet.tok i en golfkølle for første gang i mitt liv i november ifjor, og da var det gjort.

dette skjedde riktignok i singapore og der er banene flotte og flate.veldig lettspilte,så jg ble lett hekta derfra.hehe..

kom tilbake til oslo i januar,mn tok ikke grønt kortet før i slutten av august.så det ble en liten oppholds periode tidligere i år.mn nå spiller jg så mye som mulig,jg er veldig lettlært og int i golf,så de fleste mener jg vil synke i hcp rimelig fort...foreløpig så har jg ikke fått offisielt hcp på 36 ennå,mn jobber med saken.først og fremst så bryr jg meg mer om og få kontroll på spillet mitt.. :)

Lenke til kommentar

hcp 25 skal lett la seg gjøre iløpet av 1 sessong dersom du er ivrig og spiller mye,det beste er å spille konkurranser og gå ned i hcp på den måten. du skal også vite at svært få i norge faktisk klarer å spille opp til sine hcp. jeg ligger vanligvis på mellom 7 og 8 i hcp. så ikke la deg bli for imponert over folk på banen som brauter seg rundt med flotte lave hcp på banen, mange spiller ikke påå til det. det er ingenting som er så lett som å jukse seg til ekstra poeng som i golf. gå ned i turneringer og vær ærlig med deg selv og ha det gøy ikke minst. vi lever ikke av dette her;)

jeg har spilt aktivt i 10år og planlegger flere år fremover som ivrig spiller, ingen skal noensinne få ta den gleden fra meg tiltross for elendige klubbmiljø på grenland gk. derfor vil jeg gå over til bamble gk istedet.

jeg er svært lei for å si dette om min hjemmeklubb,men hold dere unna grenland gk. alt annet enn grenland gk, det er dyrt og lite hygge der dessverre:(

hvor tenker du å spille forresten?

Lenke til kommentar

tror nesten jg må satse på og senke meg ned i hcp gjennom konk. etc med tanke på at jg ikke kjenner all verdens med folk i golfmiljøet :hmm: ..har en bekjent som spiller litt golf,mn ikke på nært nok.hehe..jg er betydelig mer int i gamet så da går jg veldig mye alene på banen.får ikke senket meg da,mn det tar jg med tiden.først og fremst så vil jg bare spille mest mulig som sagt.så blir jg sikkert kjent med andre golfere over tid som det kan spilles med senere og da også senke seg i hcp..

dette med og jukse til seg poeng syntes jg er helt på jordet latterlig..stakkars de folka som faktisk gjør det,seriøst.kan jo ikke blir mer patetisk enn det.. :nei: :!: nei du,lavt hcp og mere poeng skal man gjøre seg fortjent til,mn man skal da også kunne opprettholde standaren på spillet sitt på dette nivået..dette er du vel enig i?:cool:

jeg syntes det er dritmoro og gå 18 hull..kan ikke tenke meg no annet som er kulere enn evt en tur i marka med fluestanga, eller et godt ligg.

nå er jg medlem på krokhol gk.det inngikk i grønt kort pakka,så jg har også fritt spill ut sesongen i år.utnytter derfor så mye som mulig av dette tilbudet kan du si.

krokhol banen er ekstremt utfordrende.veldig smale fairwayer og veldig små greener og jobbe med.mn god opplæring for meg tenker jg bare. :cool:

du er ikke glad i grenland gk har jg skjønt..dårlig miljø der sier du?på hvilken måte da egentlig?

miljøet på krokhol er helt suverent ville jg si.alle er glade og spiller glad golf liksom..

Endret av nikegolfer
Lenke til kommentar

selvsagt. jeg går kun ned på turneringer,begynte med det er 3.sessongen. jeg prøver å være så ærlig og hederlig som jeg bare kan være. dersom noen noterer en par jeg ikke fikk så sier jeg som det er at jeg fikk en bogey. før var jeg hysterisk på scoren min,men nå spiller jeg kun for gøy og deltar på de turneringer jeg orker å være med på. like morro selv om jeg spiller 90-runde eller en 70-runde;)

golf er et avbrekk fra jobb,studier og annet stress som gjør hverdagen litt tung innimellom.

grenland........ingen prater med hverandre,lite sosialt rett og slett. klubben går ganske dårlig nå så de er ganske pengesjuke akkurat nå. men det verste er vel juniorene, noen av dem tar golfen for seriøst at det blir ikke gøy, selv om man har 2 eller 3 i hcp så er man ikke verdens beste og behøver ikke å brekke jerna bare fordi man hadde en bogey på runden.

selve banen til grenland gk er svært god, spes i juli. det som trekker kraftig ned er at det er dårlig sosialt miljø der.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Enig i det. Jeg spiller selv i Grenland mest (er medlem på norsjø siden jeg tok Grøntkort der i april), og banen var veldig fin i juli/august. Liker personlig Norsjø bedre, både på baneutforming og miljø. Mathias på norsjø er jo ekstremt hyggelig, og vet flere fra Grenland som drar dit for protimer etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...