Xvani Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hei! Jeg har mountet en NTFS partisjon i debian, ved hjelp av: mount -t ntfs -o remount,umask=0222,nosuid,noexec,nodev,nls=utf8 /dev/hdc5 På æ'er, ø'er og å'er får jeg feil tegn.. Paste fra locale, om det er til hjelp: DK.UTF-8 LC_CTYPE="en_DK.UTF-8" LC_NUMERIC="en_DK.UTF-8" LC_TIME="en_DK.UTF-8" LC_COLLATE="en_DK.UTF-8" LC_MONETARY="en_DK.UTF-8" LC_MESSAGES="en_DK.UTF-8" LC_PAPER="en_DK.UTF-8" LC_NAME="en_DK.UTF-8" LC_ADDRESS="en_DK.UTF-8" LC_TELEPHONE="en_DK.UTF-8" LC_MEASUREMENT="en_DK.UTF-8" LC_IDENTIFICATION="en_DK.UTF-8" LC_ALL=en_DK.UTF-8 Hvordan får jeg riktig tegn på disken? Takk! Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Bruker du terminal eller nautilus/konqueror/thunar til å browse partisjonen? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 terminal. Jeg har ikke noe skrivebordsmiljø installert Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 mountet som -ro med (enten) utf-8 eller Western ISO 1 (tror det var siste.) -- Løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå