Gå til innhold

Fildeling via lan.

Anbefalte innlegg

Noe som har en god oppskrift på hvordan få delingen av filer til og gå mest mulig smertefritt i vista. Begynner å bli lei av å måtte kopiere filer over til den public mappa for så at den andre maskinen igjen må kopiere over filene til valgt mappe.

En ting til jeg lurer på er hvordan det er mulig å skru av sånn at du ikke trenger permissions for å trykke deg innpå en delt mappe.

Skal det ikke gå ann og høyre klikke på mappa og så er den delt slik at alle som er koblet til på lan kan utforske den og laste ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne godt tenke meg å få svar på dette jeg også. Når jeg deler mine to harddisker så får de som prøver å gå inn på dem "du har ikke rettigheter etc..." Mens public folderen fungerer. Jeg må gjøre akkurat samme prosess som trådstarter. Ekstremt irriterende!

Hjelp!

Lenke til kommentar

Prøv å sett Everyone under sharing til "full controll".

Dette gjøres under Advanced sharing - permissions. Høyrelikk på mappen du skal dele og velg properties for å se dette valget.

edit: Gjorde en liten test. Fungerte fint.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Sorry, må bare bumpe... litt kjipt når jeg skal ha lan nå snart og jeg har lest på mange nettsteder...

8909238[/snapback]

Det fungerer fint her. Bare velg mappen du skal dele. Trykk "share"

Deretter velger du hvem som skal ha permission. Der må du velge alle og trykke add.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...