Gå til innhold

Trenger vurdering av denne 22" LCD skjermen

Griffin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gå heller for 20" wide eller host opp penger til en 24" wide.. 22" er omtrent en paria sammenlignet med en god 20" eller 24", pga. at ca. alle 22" panelene er TN mens 20" og 24" er IPS eller MVA/PVA....

8895551[/snapback]

Whoot? :hmm:

Kunne du gjengitt det på plain norsk?

TN, IPS, MVA/PVA? sier meg ingenting... Er ikke så dypt inne i teknisk sjargong på skjermer...

Dessuten... Samsungen er allerede bestillt... og jeg tror ikke jeg får hoste opp noe mer penger til skjerm enn det jeg allerede har gjort... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gå heller for 20" wide eller host opp penger til en 24" wide.. 22" er omtrent en paria sammenlignet med en god 20" eller 24", pga. at ca. alle 22" panelene er TN mens 20" og 24" er IPS eller MVA/PVA....

8895551[/snapback]

Whoot? :hmm:

Kunne du gjengitt det på plain norsk?

TN, IPS, MVA/PVA? sier meg ingenting... Er ikke så dypt inne i teknisk sjargong på skjermer...

Dessuten... Samsungen er allerede bestillt... og jeg tror ikke jeg får hoste opp noe mer penger til skjerm enn det jeg allerede har gjort... :thumbup:

8897118[/snapback]

Den tekniske sjargongen er navn på forskjellige teknologier som man bruker i skjermer, jeg kan gjøre en rask liste med fordeler/ulemper

TN:

Den vanligste skjermtypen, grei billig og lett tilgjengelig, er den vanligste

+Rask, men en s-ips på 10ms kan være like rask som en TN på 4ms

+Billig

-Dårlig innsynsvinkel

-Dårlig kontrast, men det bedrer seg

Ips og S-Ips:

Er den som jeg synes er best, best kontrast og S-ips har nesten fjernet treghetsproblemt til ips. Var stort sett det eneste du fant i 20" i lange tider

+Bra innsynsvinkel

+Bra kontrast

-Dyre

-Kan se dårligere ut på papiret, men yter genrelt bedre enn tn med samme spec

Mva/Pva

Dette er en ganske uvanlig standard, men er brukt av blandt annet Eizo i enkelte modeller. De har ingen store negative sider unntatt at de er dyre, de yter generelt bra, men når liksom aldri opp til topps i noen kategori. Nyeste generasjon skal dog være enda bedre enn S-ips på alle punkter.

Lenke til kommentar

8895551[/snapback]

Du har svært rett der Wibla.

Gode eksempler er Dell E2007WFP eller nec gx pro 2 i 20" wide segmentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...