Griffin Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 som jeg fant på elkjøp. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oMAAAEODuI03xiL Er vant til gode gamle blyklumpen av en CRT skjerm... Er ikke sikker på om 5ms er tilstrekkelig dersom jeg ønsker å spille...f.eks. Half Life, CS:S, BF2...eller se film. Lysstyrke 280cd/m2 og kontrast 700:1 sier meg heller ingenting... Takker for innspill.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Sikkert en fin skjerm det, men ville tatt en titt på samsung syncmaster 226BW. Bare søk på forumet så finner du masse snakk om den. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det er helt klart mye skjerm for pengene, og kjøper du den hos Netshop.no, sparer du enda noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Takker for svar... Tror kanskje jeg går for den Samsung'en... Den er jo ikke så mye dyrere og har fått mye skryt så langt jeg kan se. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Gå heller for 20" wide eller host opp penger til en 24" wide.. 22" er omtrent en paria sammenlignet med en god 20" eller 24", pga. at ca. alle 22" panelene er TN mens 20" og 24" er IPS eller MVA/PVA.... Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Samsung Syncmaster 226BW 1000:1 kontrast og 2ms Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Gå heller for 20" wide eller host opp penger til en 24" wide.. 22" er omtrent en paria sammenlignet med en god 20" eller 24", pga. at ca. alle 22" panelene er TN mens 20" og 24" er IPS eller MVA/PVA.... 8895551[/snapback] Whoot? Kunne du gjengitt det på plain norsk? TN, IPS, MVA/PVA? sier meg ingenting... Er ikke så dypt inne i teknisk sjargong på skjermer... Dessuten... Samsungen er allerede bestillt... og jeg tror ikke jeg får hoste opp noe mer penger til skjerm enn det jeg allerede har gjort... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Gå heller for 20" wide eller host opp penger til en 24" wide.. 22" er omtrent en paria sammenlignet med en god 20" eller 24", pga. at ca. alle 22" panelene er TN mens 20" og 24" er IPS eller MVA/PVA.... 8895551[/snapback] Whoot? Kunne du gjengitt det på plain norsk? TN, IPS, MVA/PVA? sier meg ingenting... Er ikke så dypt inne i teknisk sjargong på skjermer... Dessuten... Samsungen er allerede bestillt... og jeg tror ikke jeg får hoste opp noe mer penger til skjerm enn det jeg allerede har gjort... 8897118[/snapback] Den tekniske sjargongen er navn på forskjellige teknologier som man bruker i skjermer, jeg kan gjøre en rask liste med fordeler/ulemper TN: Den vanligste skjermtypen, grei billig og lett tilgjengelig, er den vanligste +Rask, men en s-ips på 10ms kan være like rask som en TN på 4ms +Billig -Dårlig innsynsvinkel -Dårlig kontrast, men det bedrer seg Ips og S-Ips: Er den som jeg synes er best, best kontrast og S-ips har nesten fjernet treghetsproblemt til ips. Var stort sett det eneste du fant i 20" i lange tider +Bra innsynsvinkel +Bra kontrast -Dyre -Kan se dårligere ut på papiret, men yter genrelt bedre enn tn med samme spec Mva/Pva Dette er en ganske uvanlig standard, men er brukt av blandt annet Eizo i enkelte modeller. De har ingen store negative sider unntatt at de er dyre, de yter generelt bra, men når liksom aldri opp til topps i noen kategori. Nyeste generasjon skal dog være enda bedre enn S-ips på alle punkter. Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Gå heller for 20" wide eller host opp penger til en 24" wide.. 22" er omtrent en paria sammenlignet med en god 20" eller 24", pga. at ca. alle 22" panelene er TN mens 20" og 24" er IPS eller MVA/PVA.... 8895551[/snapback] Du har svært rett der Wibla. Gode eksempler er Dell E2007WFP eller nec gx pro 2 i 20" wide segmentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå