Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ticks fra hardisken på min bærbare. Hva er det?

Anbefalte innlegg

Gikk til innkjøp av en brukt bærbar for noen uker siden, den funker perfekt, utenom en eneste ting.

Fra tid til annen kommer det tikkelyder fra hardisken. I spill å slikt så blir det et halvt sekunds lagg hver gang det skjer. 1 - 2 ticks hver gang, men ikke noe skrapelyd

Trenger jeg å bytte den ut? Å kan noen finne ut hvilken type harddisk tommer en Fujitsu siemens Lifebook E6624 bruker? 1.8 eller 2.5 tommer?

Jeg har søkt noen timer nå uten å finne det ut

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gikk til innkjøp av en brukt bærbar for noen uker siden, den funker perfekt, utenom en eneste ting.

Fra tid til annen kommer det tikkelyder fra hardisken. I spill å slikt så blir det et halvt sekunds lagg hver gang det skjer. 1 - 2 ticks hver gang, men ikke noe skrapelyd

Trenger jeg å bytte den ut? Å kan noen finne ut hvilken type harddisk tommer en Fujitsu siemens Lifebook E6624 bruker? 1.8 eller 2.5 tommer?

Jeg har søkt noen timer nå uten å finne det ut

Mvh

8866966[/snapback]

Har en tilsvarende selv, med samme lyd. Jeg kjøpte meg en en disk på 100 GB siden den som fulgte med bare er på 20 GB (er noen år denne maskinen).

Det bør du også tenke på, lyder av disk kan tyde på havari når som helst. Bruker disken på 20 GB som ekstern disk nå til og flytte data med (som ikke er så viktig)

Lenke til kommentar

hmm okey. Jeg vurderer sterk det . bare jeg hadde vist hvilken type harddisk som passer i den maskina. Er det ikke bare å trekke ut hardisken på ene siden der da? om du skjønner?

Har en ekstern på 300 gb , men den reiste jeg selvfølgelig ifra hjemme. Derfor hadde det vært fint å vist hva jeg må kjøpe

Mvh

Lenke til kommentar
hmm okey. Jeg vurderer sterk det . bare jeg hadde vist hvilken type harddisk som passer i den maskina. Er det ikke bare å trekke ut hardisken på ene siden der da? om du skjønner?

Har en  ekstern på 300 gb , men den reiste jeg selvfølgelig ifra hjemme. Derfor hadde det vært fint å vist hva jeg må kjøpe

Mvh

8867125[/snapback]

Jeg kjøpte bare en standard disk, den sitter i en "ramme" som du må skru på den nye. Vist du skal kjøpe den i en lokal butikk kan du jo bare ta med deg den du har. Men mener dette skal være noenlunde standard :-) Ta ut den du har så ser du hvordan den er festet.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve med everest, kanskje du finn noko info der? Skulle tru det var 2,5", men ein kan jo aldri vere sikker.

8868847[/snapback]

Jeg har en E6644 og her er det 2.5 tommer, kan ikke tenke meg at du har en anen størrelse, maskinene er helt like av størrelse og utseende ser det ut til.

Her er en link til en side med alle opplysninger om hardware.

http://www.ciao.co.uk/Fujitsu_Siemens_Life...4#productdetail

Lenke til kommentar
hmm, tror ikke det er noe 2.5 tommer . Var veldig liten harddisk med pluggtapper på ene enden. var bare å kjøre den inn eller ut av noen spor, 0 ledninger

8887678[/snapback]

Ok. Se på spesifikasjonen på disken og søk på nettet, da vil du nok komme over hvilken type det er. Det er riktig det at det ikke er egen strøm kabel til diskene i Bærbar. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpte en 120 gb til 599,- Men den har jeg problemer å innstalere xp på.

Jeg laget en egen bot disc fra orginal plata som jeg tenkte ville være genialt , så slipper jeg å legge inn alle programmer for hver eneste reinstall.

Den funket fint på min stasjonære, men på bærbaren tok det 5 timer å installere, først da jeg trodde jeg var ferdig kom det opp disc read error. Kan det være at jeg brente skiva i for lav speed?

Mhhh :blush:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Tror nok du må lage en egen boot disk for den bærbare vist det er slik at du har drivere og oppsett til en helt annen maskin på en Boot discen du har.

Men at den er brent med for lav hastighet tror jeg ikke, for det skal jo bare bli en bedre brenning da, som med lyd cd, der er det anbefalt og brenne med 1x selv om dette omtrent ikke lar seg gjøre med dagens brennere og softvare (selv har jeg 4x som laveste hastighet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...