durabit Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg tror ikke det er så mange ennå som er interessert i å kjøre en egen server for å ta backup. Men det kommer nok sterkere etter hvert. Kanskje en HTPC også kan fungere som backup for andre datamaskiner i huset. Personlig er ikke en WH-server så veldig interessant. Jeg foretrekker linux. Det er ikke så vanskelig å sette opp en linux server med samba-shares. Med et backup-program på windows-maskinen er det enkelt å automatisere daglig backup. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Hva med en kombinert WHS/MediaCenter? Så får man en HouseCenter? Tanken er fin, men problemet er at folk ikke liker å ha for mange deler i en HTPC, og tanken er at fillagring skal være stuet vekk et annet sted. Endret 12. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg tror ikke det er så mange ennå som er interessert i å kjøre en egen server for å ta backup. Men det kommer nok sterkere etter hvert. Kanskje en HTPC også kan fungere som backup for andre datamaskiner i huset. Personlig er ikke en WH-server så veldig interessant. Jeg foretrekker linux. Det er ikke så vanskelig å sette opp en linux server med samba-shares. Med et backup-program på windows-maskinen er det enkelt å automatisere daglig backup. 9059217[/snapback] Enig med deg anngående samba. Gjør jobben greitt og enkelt for meg. Enkel backup fra PC ved hjelp et eget backupprogram. Men dette er meg med over middels interesse for data. Hva med mannen i gata? WHS er et supert produkt for ham. Installeringen går som smurt og så går alt av seg selv. Tester WHS på en maskin selv. Lenke til kommentar
Loffern Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Etter å ha kjørt WHS en stund nå må jeg si meg meget fornøyd. Det er noen dilleting nå og da, men ber til teknologigudene om at dette ordner seg i løpet av året. Det å sette inn en stor disk med innhold er litt hodebry. Alt innhold må kopieres over til WHS sitt diskområde for å kunne deles. Etterpå må en formatere disken og melde den inn i <<WHSs disksystem>>. Du kan ende opp med å slite litt med diskplassen i konverteringsfasen mao. Uansett, et knallprodukt for mitt hjem. Brukte den forresten som filserver/printserver på jobb i en periode hvor win2003 dukka under. Det fungerte meget bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå