Max50 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hei folkens Kameratype 400D Canon i pakken lå det tre cd'er og jeg har testet alle sammen. De heter følgende Canon Solution Disk Canon software instruction manual og Canon Digital EOS . trodde virkelig det fulgte med et slags photoshop bildehandlingsprogram jeg . Men hvor får jeg tak i et slik ? har tatt noen knallbilder. her får dere en smakebit ! http://img528.imageshack.us/img528/984/img2717ra1.jpg dette bildet er tatt av meg Endret 15. juni 2007 av Max50 Lenke til kommentar
meeg Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det finnes brukbare gratis bilderedigeringsprogram. Her er 2: Paint.net Gimp Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det finnes brukbare gratis bilderedigeringsprogram. Her er 2:Paint.net Gimp Disse to er bra, og et som anses som litt enklere (og mindre omfattende) er PhotoFiltre... Prøv disse tre, så ser du om du trenger noe mer etter hvert... Lenke til kommentar
perminator Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Sånn for ikke å starte enda en tråd om gratisprogrammer, så spør jeg heller her: Er det noen av disse programmene som kan brukes til raw-konvertering også? Og hvis ikke; finnes det noen bra gratisprogrammer som gjør det? Endret 17. juni 2007 av perminator Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Med ein plugin som heiter UFRaw skal ein kunne redigere RAW-bilete i Gimp, men eg har ikkje prøvd denne sjølv. Eit alternativ kan vere Rawtherapee. Endret 17. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Med ein plugin som heiter UFRaw skal ein kunne redigere RAW-bilete i Gimp, men eg har ikkje prøvd denne sjølv. UFRaw kan brukes uten Gimp. Endret 18. juni 2007 av ahaf Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Med medfølgende software kan du gjøre enkel redigering. ZoomBrowser: Fjerne røde øyne, color/brightness-justering, oppskarping og trim/crop. Med DigitalPhoto Prof. kan du bruke "stamp-tool" til å klone ting bort i bildet, og også der trimme det og justere lys/kontrast o.l. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Picasa kan fint brukes for alt som ikke er pixelredigering. Det hadde iallefall raw-støtte tidligere. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Kan være jeg er helt på jordet,men jeg bruker Microsoft Digital Image Standard Ed. og synes det funker helt fint,har fått det gratis et sted..kan ikke huske om det fulgte med PC elns har bare hatt det innpå PC'en hele tiden.. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Last ned Photoshop:) 8950902[/snapback] Photoshop er ikke laget for fotografer, det er derimot Lightroom! Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Hva med Paint Shop Pro? 9011749[/snapback] Tja, tror det er et greit program etter det jeg har lest, testet det i fjor go syns det var greit. Skal visstnok være nesten like avansert som Photoshop hva gjelder bruksområde for fotografer, men mye billigere. Lenke til kommentar
kak Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Billigere, det kan du trygt si. Paint Shop Pro XI går for 899,- hos netshop.no. Forrige uke hadde de programmet på tilbud til 695,- kroner. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Billigere, det kan du trygt si. Paint Shop Pro XI går for 899,- hos netshop.no. Forrige uke hadde de programmet på tilbud til 695,- kroner. 9018982[/snapback] Og der var du igjen. Takk for sist Siden vi ikke skal oppfordre til lovbrudd, så synes jeg man burde ta dette tilbudet på alvor. Et kraftig og brukervenlig alternativ til en utrolig lav pris. Eneste alternativ som er billigere må være Gimp, som også er et veldig kraftig verktøy, men ikke like brukervenlig. Det hyggeligste med Gimp er prisen, 0 kroner. Fotografer som vil bruke litt penger på program, kan jo velge Lightroom til konvertering, og Gimp eller PsP til de tingene man savner Photoshop til. LIghtroom er som nevnt for fotografer, mens PS er for grafiske designere, fotografer med store lommebøker og nerder som liker å leke med bilder og grafikk sammen. Samt fattige fotografer som ikke føler noe moralsk ansvar ovenfor Adobe. De som vil ha absolutt alt gratis, kan satse på en kombinasjon av Rawshooter Essensiels (evt annen gratis rawkonverter) og Gimp. Da vil du få proffe resultater, uten å måtte legge ut en krone i software. Billig for samvittigheten er det også, siden man ikke bryter noen lover Noen som har andre forslag til gratis rawkonvertere, og da mener jeg ikke crackede. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Noen som har andre forslag til gratis rawkonvertere, og da mener jeg ikke crackede. 9019438[/snapback] UFraw enten som standalone eller som plugin til Gimp. Jeg vil også nevne BibbleLite ($69) som et billigere alternativ til LightRoom, det har en god arbeidsflyt så det går raskt å behandle alle feriebildene..... Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Med lightroom har en mye bedre funksjonalitet og er etter min menening en bedre RAW konverter enn Bibble. Dyrt er det, men det er en god investering. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Med lightroom har en mye bedre funksjonalitet og er etter min menening en bedre RAW konverter enn Bibble. Dyrt er det, men det er en god investering. 9021500[/snapback] Sjekk denne siden fra en test av Lightroom der billedkvaliteten blir sammenliknet med Aperture, Capture One Pro og Bibble Pro. Konklusjonen er: "So now that you've read all that, you're clear on a winner? Ya, me neither. The different quirks and saturation tendencies are probably a big factor in deciding which RAW converter you like but, like the analog/digital audio war, it's not something that's clearly right or wrong." PS: Jeg er ikke ute etter å starte en "Hva er best" tråd. Lightroom er et godt produkt men jeg synes ikke din påstand om "bedre RAW konverter..." skulle være uimotsagt og føre til at noen ville avskrive et godt produkt som Bibble uten nærmere vurdering. Du får mer funksjonalitet med Lightroom en Bibble, begge gir bra resultat og begge kan testes gratis så får det bli opp til hver enkelt å vurdere hva som er riktig kjøp. Endret 7. juli 2007 av ahaf Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg bruker Lightroom, fordi jeg brukte RSP før. Jeg tester også Bibble Pro. De virker begge ganske jamnbyrdige på mange punkter, og i tillegg har de forskjellige styrker som utfyller hverandre. Man finner m.a.o. ikke noen perfekt konverter, som har alle egenskaper man ønsker seg i et verktøy. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Med lightroom har en mye bedre funksjonalitet og er etter min menening en bedre RAW konverter enn Bibble. Dyrt er det, men det er en god investering. 9021500[/snapback] Sjekk denne siden fra en test av Lightroom der billedkvaliteten blir sammenliknet med Aperture, Capture One Pro og Bibble Pro. Konklusjonen er: "So now that you've read all that, you're clear on a winner? Ya, me neither. The different quirks and saturation tendencies are probably a big factor in deciding which RAW converter you like but, like the analog/digital audio war, it's not something that's clearly right or wrong." PS: Jeg er ikke ute etter å starte en "Hva er best" tråd. Lightroom er et godt produkt men jeg synes ikke din påstand om "bedre RAW konverter..." skulle være uimotsagt og føre til at noen ville avskrive et godt produkt som Bibble uten nærmere vurdering. Du får mer funksjonalitet med Lightroom en Bibble, begge gir bra resultat og begge kan testes gratis så får det bli opp til hver enkelt å vurdere hva som er riktig kjøp. 9021835[/snapback] Jeg skrev: ETTER MIN MENING er Lightroom bedre enn Bibble....andre kan ha andre oppfatninger og det er helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå