Gå til innhold

Outlock 2000 og Vista, får ikke adressebok.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et lite problem etter at jeg installerte Vista. Jeg hadde XP MCE føre, og da virket Officepakken bra, også Outlock.

Men nå som jeg har installert Vista, så virker alt i pakken, så langt, utennom Outlock. Jeg får mottatt e-post fra server, men jeg kan ikke sende.

Da får jeg bare opp en feilmelding om at jeg mangler dll-filen. Det går heller ikke å lagre kladd, eller legge inn adresser på adresseliste. Trykker jeg dirkete på adressebok, så får jeg også feilmelding om at dll-filen mangler.

Er det en måte jeg kan fikse dette på? Eller må jeg bare innse at Vista ikke støtter Outlock 2000? Kanskje dette er en blokkering fra Microsoft, for at de ønsker å presse meg og andre til å kjøpe Office2007?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har Outlook 2003 skal fungere... men:

Outlook and Vista

Which versions of Outlook work with Vista?

Outlook 2007, naturally, along with Outlook 2003.

Outlook 2002 works fine but email account passwords are not saved. This is because Outlook stores passwords in protected storage interface and Vista does not support it.

Outlook 2000 in Internet only mode (IMO) loads but the address book does not work - it needs the Windows Address Book files (wab.dll), which is not found in Vista. Corporate mode seems to work fine in my limited tests, once you get past the Outlook Start Up screen and verify it should be the default mail client. (This dialog comes up every time I restart Outlook.) Either switch to Corporate mode or upgrade to Outlook 2007. Vista's Mail and Calendar applications are viable alternatives to Outlook for many home users.

Outlook 98 IMO will not work correctly due to the missing wab.dll. I haven't yet tested Outlook 98 Corp or Outlook 97 with Vista, but frankly, if you are still using either version you need to either upgrade to Outlook 2007 or switch to Vista's Mail and Calendar applications. Both have security issues and need to be retired.

Don't look for Microsoft to release patches to fix any issues that may come up with Outlook2002 and older, as they are all well past their mainstream support lifecycle.

Lenke til kommentar

Det står ikke hvilken dll.fil som mangler, men det er den filen som har med adresseboka å gjøre. Så jeg vet ikke hva den heter.

Men jeg mistenker at problemet kan være oppsette i Vista.

På Win9x/2000/xp, så het mappen documents and settings, men på Vista heter den bare Brukere/Users. Jeg regner med at det er mulig der adresseboka havner.

Men hvordan kan jeg fikse dette?

Jeg har også prøvd å lage egen mappe som heter Documents and Settings, men det går ikke. Da vil bare Vista'en flytte den til Brukere/Users :hmm:

Men jeg er åpen for flere forslag.

Lenke til kommentar
hva med å laste den ned fra nett og legge den til den rette mappa? Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har løst slike problemer ved nedlasting av dll files fra nett.

8871274[/snapback]

Og hvor finner jeg den filen på nettet da? Jeg tviler på at hjelper å lete på Microsoft.no

Og hvor skal den legges inn? I samme mappe som Office-filene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...