Gå til innhold

Asus VIAKT400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er kortet avbest. :) takket være rask tilbakelmd :D

Hva er hovedforsjellen på de 2 nForce korta til komplett

- Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- Asus A7N8X hovedkort for Socket A

har de begge FireWire, innebygget lyd & Nettverkskort?

tenker nå hardt på dette:

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus (pga pris)

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2

+

Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM 8MB

Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR (V9280VIDEO SUITE)

har fra før av kabinett,skjerm,mus/tast,cdrw,cd,40gb 7200rpm

håper på like kjapt svar;)

Lenke til kommentar
Da er kortet avbest. :) takket være rask tilbakelmd :D

Hva er hovedforsjellen på de 2 nForce korta til komplett

- Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- Asus A7N8X hovedkort for Socket A

har de begge FireWire, innebygget lyd & Nettverkskort?

tenker nå hardt på dette:

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus (pga pris)

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2

+

Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM 8MB

Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR (V9280VIDEO SUITE)

har fra før av kabinett,skjerm,mus/tast,cdrw,cd,40gb 7200rpm

håper på like kjapt svar;)

Utrolig bra valg! ikkenoe og klage på bortsett fra en svak cpu da! :-?

kjøp 2 stk av den twinmos brikken så kan du kjøre dual ddr.

mvh Anders

Lenke til kommentar

Gratulerer med ett bedre oppset :wink:

Forskjellen mellom delux og vanlig er så vidt jeg vet at vanlig mangler Serial ATA, dual LAN(2 nettverkskort), SoundStorm (lydgreier, vet ikke hva det er nøyaktig, men det finner du rask ut av på ASUS sin hjemme side) og FireWire.

Kilde

Lenke til kommentar
Til deg venomzorg. Så du hadde fått låst opp cpuen din, men gjør ikke hovedkortet det for deg, eller er det noe spesielt med xp2400 ?

Nforce klarer å låse opp thounderblalala(dere vet hva jeg mener) "B" kjernen, men ikke "A" eller Palimo. Noen 2200+ er "B" og alle høyere er "B".

Lenke til kommentar

Takker for hææftig forum :D

Har bestemt meg sånn ca nå, men ett siste spm. er det noe poeng i å bytte ut minne med en 3200(400) brikke istedenfor 2700(333) brikken?

vil den fungere bedre? har lest ett eller anna sted at pc2700 m cl 2 er bedre enn pc3200 fordi den kun leveres med cl 2.5, stemmer dette?

uaktuellt med 2 brikker nå grunnet pris.. (evt. senere;))

Lenke til kommentar

Det lønner seg uansett å kjøre ram med samme hastighet som fsb, så hvis fsb er 133 eller 166 så er det ikke noe vits i å kaste penger ut av vinduet på pc3200 (som sleipe websjapper selger med _veldig_ god margin). Hvis du kjører 2 brikker istedenfor 1 så får du også bedre ytelse pga dual channel. Hva med å bare ta 2 256mb brikker?

Lenke til kommentar

Det har vist seg at det ikke lønner seg å kjøre på 200Mhz og cl2,5 på rammen. Ofte er 166 også med cl2.5 raskere, fordi fsb og ram da kjører synkront. Når man da også vet at det er mye lettere å kjøre 166Mhz på cl2, så forstår vi at det er det beste valget. MEN husk at alle 200Mhz kan kjøre 166 med cl2. Dermed taper du ingen ytelse på å kjøpe 200Mhz ram, så da er det å se på prisen. Sansynligvis lønner det seg å kjøpe 166Mhz ram, og da kjøper du det, men er det liten prisforskjell i din butikk, så er det like greit å kjøpe 200Mhz ram.

Lenke til kommentar
skal du ha ram, så erre bare EN konge nå, det er

GEIS

de har DDR 3500 (har hatt i nesten 3 måneder nå)

GEIS er en av de som ser ut til og ta kronen fra Corsair og de andre store

Har aldri hørt om Geis RAM. Mener du GEIL?

Lenke til kommentar
Til deg venomzorg. Så du hadde fått låst opp cpuen din, men gjør ikke hovedkortet det for deg, eller er det noe spesielt med xp2400 ?

Nforce klarer å låse opp thounderblalala(dere vet hva jeg mener) "B" kjernen, men ikke "A" eller Palimo. Noen 2200+ er "B" og alle høyere er "B".

Jeg er ikke sikker på om Asus A7N8X klarer å låse opp CPU. På de fleste forum (f.eks www.amdmb.com) sier mange at du må låse opp CPU manuelt (selv om det er Tbred B) for å kunne justere multiplier. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette som har T-Bred B og A7N8X?

Lenke til kommentar

Dual-DDR ? Hva gjør det ? Jeg leste en artikkel anbefalt av en her på forumet, men skjønte ikke så mye av den. :-?

Gidd noen å forklare ?

Det den artikkelen også fortalte meg var at hvis jeg har en 266mhz AMD CPU så hjelper det ikke med 333 eller 400 mhz DDR Ram. Er det sant ?

Lenke til kommentar

(1) ja, det finnes en thounderblablabla "A" versjon. De laget bare 2200+ med den, men den utviklett så mye varme at de ikke kunne bruke den, så da uttviklet de "B" såm utvikler mye mindre varme, og dermed gir det mulighet for AMD å lage kraftigere CPU er.

(2)Dual ram betyr at hvis du skal lagre en 100Mb fil på rammen, så lagrer den 50 Mb på hver, altså dobbelts så raskt om den skulle lagre 100 på en. Uten dual ram tror jeg at den først ville lagre opp en rambrikke, så starter den på den andre, mens med dual ram så skriver den halve på hver, og kan i teorien da oppnå dobbel ytelse. Tror ikke du vil oppleve dobbel ytelse i raktisk av mange grunner, men betydelig forbedring er det. Og hvis du vet hva raid er, så er det mye det samme.

Lenke til kommentar
(1) ja, det finnes en thounderblablabla "A" versjon. De laget bare 2200+ med den, men den utviklett så mye varme at de ikke kunne bruke den, så da uttviklet de "B" såm utvikler mye mindre varme, og dermed gir det mulighet for AMD å lage kraftigere CPU er.  

Vil det betyr at webshopper ikke selger a versjoner lenger da ?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om AMD fortsatt lager 2200 som "A", og det vet jeg faktisk ikke. den funket greit i 2200+, det var bare ikke mulig å presse den så mye høyere, og det er derfor fult mulig at de produserer 2200+ som "A". på den andre siden er lite logisk å produsere en kjerne for en hastighet, og en annen for alle de andre. Så jeg tror at alle nye xp2200+ er "B" kjernen, og at eneste mulighet for å få "A" er hvis butikken hadde de på lager. Da skal de ha hatt de på lager lenge, for det er relativt lenge siden "B" ble inntrodusert.

Men utfra denne siden kan man få B helt ned i 1700+, noe jeg ikke var klar over. Den viser også hvordan man kan si de forskjellige fra hverandre, jeg foreslår at du gjør det og får deg en "B" kjerne. Eneste måte å vere sikker på uten å se på nummeret er uansett å velge 2400+ eller over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...