Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det farlig å bruke slankepiller?

Sunnivaap

Anbefalte innlegg

Her om dagen kom jeg over en reklame som poppet opp da jeg satt og surfet. Overskriften var "Er du klar for bikinisesongen" Jeg klikket inn på annonsen, som var reklame for slankepiller. Slankepillene skulle tilsvare 2 timers sykling hver dag, som igjen tilsvarer forbrenning av 600 gram på en uke. Det vil gi deg en vektreduksjon på 2,9 kg. i månden. Det høres jo fantastisk ut. Slippe å sulte deg, og slippe hardkjør-treninga. Lenger ned på siden var det også nevn en rekke virkninger; bl.a.: 1. Reduserer matsuget, 2. Halverer inntaket av kalorier, 3. Omdanner fett til fiber, 4. Får fettet til å kapsle seg osv. Jeg har vanskelig for å tro at disse pillene skal kunne love dette. Men ved hjelp av Phaseolamin, Redukuxin og en rekke stoffer som høres lite tiltalende ut skal det visst gå an, i følge vitenskapelige studier hos leger. Men det høres jo faktisk for godt ut til å være sant.

Og jeg vet at "iForm" hadde gjort en test på disse pillene, og ikke oppnådd resultat i det hele tatt.

Men hva mener folket? Er det noen som har gjort seg noen erfaringer, eller har noen teorier om det virker og evt. er farlig å bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest

skeptisk til slike piller. Tviler sterkt på at de gjørr den "jobben" de ska. Då e det bedre å heller hoppa i det, å ta den jogge turen 3 gonger i ukå.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke trener eller har et godt kosthold, kan du drite i slike piller. Først bør du få deg et bra kosthold og trene seriøst, først etter dette kan piller som øker forbrenningen være til hjelp.

CLA, Pyrulean osv. er bare jalla, det fungerer i teorien - men effekten er så liten at hvis du spiser en grandis en gang i uka har du "tjent" inn effekten.

Du kan kjøpe skikkelige piller fra utlandet, som har et høyt innhold av koffein - men igjen, du må ha kostholdet i orden. Å tro at slike piller er mirakelkurer hvor du bare kan lene deg tilbake i godstolen med halvannen liter cola og tro at kiloene renner av, blir feil.

Selv bruker jeg Ripped Fuel Extreme for tiden. Da har jeg et rimelig strict kosthold, og trener mye cardio - det fungerer som en grei booster.

Lenke til kommentar

Spis selleri, da forbrenner du mer energi enn du tar opp ved å spise det.

Men fra spøk til [sett inn her], moren min har fått noe på resept som har hjulpet henne ned rundt 20kilo på tre-fire måneder. Problemet med disse pillene er at det er stor fare for ett eller annet hvis hun spiser mye mettet fett og ikke holder seg i bevegelse.

Ellers så spiser hun like mye om ikke mer enn hva hun gjorde før.

Det er en eller annen person som ringer hjem her hver uke for å høre hvordan det går, men så vidt jeg er forstått så er dette noe som har eksistert en stund. Jeg har egentlig ikke greie på hva disse pillene gjør, for alt jeg vet så er det bare placebo.

Lenke til kommentar

Slankepiller har egentlig litt feil fokus :p

Mange av disse pillene hjelper litt og som de fleste ikke!

Grunnen til at mange fungerer er fordi du som person blir mer innstilt på å gå ned i vekt...

Uansett bør du prøve det med å spise mer sund mat. Spise flere og mindre måltider om dagen... selv om d kanskje ser ut som den mat narkomanen når du begynner med det.

Du kan begynne å trene litt. F.eks ta me deg mp3 spilleren og gå deg en runde på en time, gjør du dette flere ganger om dagen =)

Du kan også sløyfe poteter, ris, pasta mot en ekstra stor porsjon grønnsaker...

Du vill også oppleve at du blir mye gladere og har mer energi... enn når en pille skal gjøre jobben for deg xD

Lenke til kommentar

Bare å prøve det ut, sålenge de er kjøpt i f.eks. helsekostbutikk så er det ikke farlig. Jeg har gått på CLA nå i 2 uker ca. og noe stor forbedring har det ikke vært. Jeg har gått ned en del. Var vel 93-94 når jeg begynte på dem og nå er jeg 89, men har mine tvil om at det er CLA sin fortjeneste, da jeg har holdt en grei diett og rimelig bra med trening.(til sammeligning så kan jeg jo vise til at jeg gikk ned fra 97 til 93 på de to ukene før jeg startet med CLA'en)

Uansett, om du har penger til det så er det som sagt bare til å prøve det ut. Kanskje det kan være til litt motivasjon om ikke annet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...