Gå til innhold

Sony Ericsson K850i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er som med alt annet SonyEricsson gjør.

Det mangler alltid noe!

Jeg elsker telefonene, men har nå gått helt over til Nokia, siden SonyEricsson ikke greier å levere. I den siste tiden har det vært Edge/3G/Wlan. Nå er det GPS.

Dette skuffer meg, for jeg hater Symbian oppsettet til Nokia. Har en N80 nå, som jeg ikke ville ha byttet mot K850i, men mottar øyeblikkelig E90 Communicator.

Svenskene kan vel egentlig bare legge ned butikken...

Lenke til kommentar
K850i er ventet å slippes globalt før julehandelen setter inn i år, og vil få en prislapp på 450 euro før skatter og subsidier, som tilsvarer vel 3600 kroner.

Da vil den fort koste, tja 4'000NOK, om ikke enda mer.

Og den kommer ikke før juletider, med andre ord på den tiden kan du fort klare å finne deg en Nokia N95 til rundt samme pris..

Det er rett og slett alt for dyrt, når N95 har langt kraftigere hardware enn K850i. Eneste som er bedre med en K850i, måtte vell være kameraet. Men det vil nok ikke være så ufattelig mye bedre det heller.

N95 stiller opp med GPS, W-Lan, Symbian OS (som gir deg langt større frihet, og mulighet for egen tilpasning av telefonen og installasjon av programmer.

Større skjerm, en av de aller beste musikk-avspillerene som er å finne i noen mobiltelefon idag.

Bedre oppløsning på video-opptak (noe som er skuffende for K850i sin del, i og med at kameraet nettopp er det ene punktet K850i burde klare å være bedre)

Også syntes jeg helt ærlig at Nokia N95 har et bedre utseende.

K850i blir nok en fin telefon, men når du får en Nokia N95 til ca samme pris på den tiden, da ser jeg ikke poenget med å kjøpe en K850i. Burde helt klart vært billigere iforhold til en N95 som er av en annen klasse innen hardware.

Lenke til kommentar
Da vil den fort koste, tja 4'000NOK, om ikke enda mer.

Og den kommer ikke før juletider, med andre ord på den tiden kan du fort klare å finne deg en Nokia N95 til rundt samme pris..

...

K850i blir nok en fin telefon, men når du får en Nokia N95 til ca samme pris på den tiden, da ser jeg ikke poenget med å kjøpe en K850i. Burde helt klart vært billigere iforhold til en N95 som er av en annen klasse innen hardware.

8906826[/snapback]

Denne mobilen kommer nok til å ligge på ca 3500 kr hos webshops, det gjorde hvertfall K750i og K800i. Disse mobilene går typisk ned omtrent 1000 kr på 12 måneder, det samme gjør N73 og mest sannsynlig N95 også. N95 koster i dag ca 6000 kr, og vil nok ikke synke noe mer enn til 5000 kr til jul.

Greit nok at N95 er en teknobombe med masse digge funksjoner, men funksjonene går ut over batteritid og størrelse, og ikke minst byggekvalitet. Alle N95 er jo beskrevet av serviceverkstedet Zodiac som slarkete.

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Merker meg at den ikke har Wifi. Fikk en meget god pris på Noikia E65, så da dropper jeg letingen på en stund.

Synes det er for mye dårlige telefoner på markedet om dagen, gir det et år på seg til å komme med mer komplette produkter.

Jeg vurderte også N95, men jeg betaler ikke 6000,- for halvferdig dårlig teknologi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Merker meg at den ikke har Wifi. Fikk en meget god pris på Noikia E65, så da dropper jeg letingen på en stund.

Synes det er for mye dårlige telefoner på markedet om dagen, gir det et år på seg til å komme med mer komplette produkter.

Jeg vurderte også N95, men jeg betaler ikke 6000,- for halvferdig dårlig teknologi.

8908209[/snapback]

6000? Får den for 5000 da men, har sett den et sted til 4600 også..

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går an / vil gå an å koble ut telefonen for bare å bruke MP3-spilleren når man feks er på fly, eller er dette forbeholdt walkman-serien?

8909735[/snapback]

Det finnes mange telefoner som har flymodus, denne får sikkert :)

Lenke til kommentar

dere burde kanskje endre dette med optisk zoom i faktaboksen nå i sniktitten det er linket til øverst, så det ikke forvirrer..

folk vil lese denne flere ganger enn akkurat når artikkelen kom, som f.eks. når de vurderer den i prisguiden.

i denne artikkelen står det optisk zoom både i faktaboksen og i artikkelen.

Lenke til kommentar

Kul telefon, stilig design og digge tall. Er det en ting og si noe på, så er det at min forrige telefon, Nokia 6280 (jeg er en som slapp og sende den inn eller og få problemer med den :w00t: ) filmer på papiret bedre med 640*480/15fps. Det er kjipt at man må ganske høyt opp i pris for oå finne det. N73 ble en nedtur på filmefronten for min del :hrm:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...