Gå til innhold

Beste bærbare spill-pc til rundt 10 000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men dette er et godt kjøpt da? Den holder i en god del år?

 

Har multicom god service?

 

 

Går jeg velge 9 cellers batteri?

 

Oppgradere til 2 gig ram?

8869546[/snapback]

 

Etter hva jeg har opplevd og lest på forumet her så vil jeg si at multicom er en av de norske webshops som gir best service.

 

6 cells batteri gir deg ca 3,5 timer batterilevetid, 9 cells batteri gir deg rundt 5 timer. Syntes det er verdt å putte 101,- i de 1,5 ekstra timene.

 

1GB ram kan du oppgradere senere, (Multicom leverer IFL90+ med 1 rambrikke med 1GB, ikke 2 med 512mb.) men skal du kjøre Windows Vista så anbefaler jeg deg å oppgradere til 2GB.

I Windows XP holder det med 1GB.

Skal du spille mye så er det lurt med 2GB ram.

Har du muligheten for å kjøpe 2GB nå så burde du det.

 

Edit: Les igjennom de 5 siste sidene i DENNE tråden, så får du litt mer viten om IFL90+. ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Skal kjøre XP på marskinen.

 

Tror jeg venter med 2 gig ram, siden det er 1x 1024mb instalert så er det lett å oppgradere.

 

Kommer til å endre på disse to tingene:

9 cellers batteri

120 gb hdd.

 

 

T7100 er vel et bra valg?

8870238[/snapback]

 

De CPU'ene du kan velge til den laptop'n er alle kraftige beist som klarer å dra det meste av spill fremover.

 

Ta for alle-de-hellige-spirits sin skyld og oppgrader skjermen til 1680x1050 og ikke velg 1280x800. Med det grafikkortet er den laveste oppløsningen en skam.

 

(Du kommer ikke i nærheten av "ekte" HD kvalitet med 1280x800. Halve ideen med DX10 er at det støtter HD.)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
1280x800 er nå vel 720p oppløsning, så hvis ikke 720p er i nærheten av HD så lure eg litt....

 

Men for all del! 1280x800 er fryktelig lavt mener eg til evt spilling, skru heller ned de få gangene det trengs!

8870476[/snapback]

 

Ja, stemmer. Jeg som tenkte feil. ^^,

 

Uansett så er 1280x800 ganske trasig når man har så kraftig maskinvare i en laptop.

 

Blir som å kjøpe en kraftig stasjonær med en LCD skjerm som takler maks 1024x768...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...